טיוטת חוק ההסדרים החדש: 50% מהמימון למוסדות החרדיים יקוצץ

משרד האוצר דורש להפחית במחצית את המימון למוסדות חרדיים שלא מלמדים ליבה ולא מוכרים על ידי משרד החינוך. כך על פי טיוטת חוק ההסדרים החדש שנחשפה אתמול בערוץ 10.

על פי הטיוטה, יסובסדו רק מוסדות שמלמדים לפחות 55% מלימודי הליבה ותנאי לקבלת מימון מהמדינה יהיה השתתפות בתי הספר בבחינות המיצ"ב. בטיוטה נכללות גם בשורות עבור משפחות בהן שני ההורים עובדים. החוק צפוי לעבור ביום חמישי ליועמ"ש שיעבור על סעיפיו השונים, ולאחר מכן צפוי להגיע לממשלה.

חלק גדול מהמסמך שכולל כ-150 עמודים עוסק בגזירות על המגזר החרדי ובעיקר במערכת החינוך החרדית. סבסוד למעונות יום יינתן רק למשפחות בהן שני ההורים עובדים וממצים את כושר ההשתכרות שלהם. מדובר בדרישה שתוצב גם למבקשים לקבל הנחה בארנונה. על מנת לקבל את ההטבות יהיה צורך להוכיח שישנו מיצוי של כושר ההשתכרות, או שאחד ההורים רשום בלשכת האבטלה ודורש למצוא עבודה.

עוד על פי הטיוטה, בכוונת המדינה לבצע ייעול שייאחד עבור העצמאים את תשלום המע"מ ומס ההכנסה. החוק החדש כולל גם את המלצות ועדת קדמי להוזלת המחירים במשק המזון ואת ההמלצות לפתיחת המשק הישראלי לייבוא חלקי חילוף לרכבים. בנוסף, דורשים באוצר לצמצם את מספר תאגידי המים מ-100 הקיימים כיום ל-15 בלבד, במטרה להביא להוזלה בתעריפים.

באוצר רוצים לעודד עובדים במגזר הציבורי לעבור לתחבורה ציבורית, ודורשים לבטל את הטבות הנסיעה של עובדי המגזר, כשבמקומם יוענקו לעובדים נסיעות בחינם באוטובוסים וברכבת. במסגרת הצעת החוק דורשים באוצר להפריט 20% ממניות התעשייה האווירית ורפא"ל, כך שהציבור יחזיק במניות הנסחרות בבורסה כשהמדינה תמשיך להיות בעלת השליטה המרכזית.

התגובות לטיוטת חוק ההסדרים החדש לא איחרו להגיע, וח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ממפלגת העבודה אמר הבוקר לגלי צה"ל: "אני מרגיש שאנחנו בהמשכה של מערכת הבחירות. יאיר לפיד ממשיך להוביל את המצע והקמפיין של יש עתיד והכל נראה מאד מקורי וחדשני, אבל צריך לדבר על המהות".

"שר האוצר צריך להחליט אם הוא קמפיינר או שר אוצר", הוסיף הרצוג. "כרגע הוא קמפיינר. כולם מוחאים כפיים והתקשורת מתלהבת מעוד נאוטם ועוד הודעה בפייסבוק. האם אתה רואה מכל הצעדים משהו שמקדם את הצמיחה בישראל? את הייצוא? את התעסוקה בפרפריה?".

"אחרי כל מה שעושה יאיר לפיד ומציג בערך פעמיים ביום בפייסבוק או בהדלפה של חוק כזה או אחר, צריך להסתכל על עצמינו ולחשוב אם מצב החברה בישראל בעוד חצי שנה או שנה יהיה יותר טוב – אני בספק גדול", סיכם הרצוג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן