טיול מתוק: 5 המלצות על שוקולד ברחבי העולם

"החיים הם כמו קופסה של שוקולדים, אתה אף פעם לא יודע מה אתה הולך לקבל", נאמר בסרט "פורסט גאמפ", אבל זה נכון רק אם בוחרים בבונבוניירה לא מספיק איכותית. אם בוחרים נכון – תדעו טוב מאוד מה אתם הולכים לקבל. חמש המלצות למסע בין פרלינים טעימים ומושקעים.

ממתק בוטיק מול המרינה

מתי בפעם האחרונה אכלתם חטיפי שוקולד, ופלים מצופים, בונבונים ושאר דברי מתיקה שנעשו אחד-אחד בעבודת יד ומשוקולד משובח? במאפייה-פטיסרי-בולנז'רי Drougas בעיירת הנמל פורטו חלי ביוון מכינים שלל ממתקי בוטיק מושקעים במגוון טעמים. החלוקה היא כדלקמן: בחלל האחורי עמלים עובדים עטויים בחלוק לבן ובכפפות על הכנת הממתקים, ועוטפים אחד-אחד ברדיד אלומיניום בצבע המתאים, בחלל הקדמי ניצבות ויטרינות ומדפים עמוסים בכל טוב.

בחנות גם מקרר עם מיני מגנומים וטילונים בעבודת יד. בוויטרינה המרכזית מוצגים מאות חטיפים בכמה ערימות, בצורות שונות ובעטיפות שונות התואמות את התוכן: עטיפה מוזהבת לממתק המשלב שוקולד ושקדים, עטיפה כתומה לחטיף שוקולד ותפוז, עטיפה ורודה מרמזת על נוכחות של תותים ועטיפה חומה משמעה רק שוקולד, אולי עם או בלי איזו גלילית, ופל או עוגייה. אחרי שתבחרו את הממתקים שלכם, הנמכרים לפי משקל, תוכלו לצאת ולנשנש אותם מול המרינה המדהימה של פורטו חלי, אחד מאתרי הנופש האהובים תושבי יוון, בייחוד על אלו שמחזיקים ביאכטה.
איפה: Plateia Eikostis Pemptis Martiou, פורטו חלי, מול המרינה


צילום: יוליה פריליק

ארכיטקטורה טעימה בשוקולד

בפינת רחוב מוהרן ורחוב שרלוטן בברלין, ממש במרכז העיר, לא רחוק משער ברנדנבורג, נמצאת חנות שוקולדים ענקית ומפורסמת: פאסבנדר אונד ראוך (Fassbender & Rausch). החנות טוענת לכתר – השוקולטייה הגדול בעולם. שלל פרלינים (יותר מ-200 סוגים שונים) וממתקים מפארים כל פינה, וגולת הכותרת: דגמי שוקולד של מבחר מאתריה האייקוניים של ברלין, בהם הרייכסטאג, שער ברנדנבורג ועוד. בקומה השנייה של החנות פועל בית קפה-מסעדה עם תצפית מקסימה ותפריט עמוס במיני מתיקה. שיטוט בחנות העצומה יפעיל באחת את הבלוטות הנכונות ולא תוכלו לצאת מבלי לרכוש רק כמה תופינים קטנים. המלצה חמה: שוקולד עם פירות יער או עם אגוזים, או עם שניהם, זה הימור מוצלח למדי.
איפה: Charlottenstraße 60, ברלין


צילום: יוליה פריליק

השוקולדים של מר שוקולד

ז'ק טורס הוא אמן שוקולד נחשב ועטור פרסים שכל חובב שוקולד חייב להכיר. את החנות הראשונה Jacques Torres Chocolate שלו הקים בברוקלין בניו יורק בשנת 2000 ומאז הוא הפך לשם דבר בכל הנוגע לשוקולד משובח בניו יורק, עד כדי כך שזכה לכינוי "מר שוקולד". את החנות הראשונה (מאז יש כבר רשת סניפים בניו יורק) פתח אמן השוקולד דווקא בשכונת DUMBO הלא נחשבת והוביל לפריחתה.

חוץ מחלוציות בבחירת המיקום, מתחייב טורס שכל המוצרים עשויים ביד ומחומרי הגלם המשובחים ביותר, ללא חומרים משמרים, תמציות טעם, שמנים, צבעי מאכל וכדומה. לא עניין של מה בכך לצרכנים האמריקאים שרגילים לשוקולד תעשייתי לא מעודן. וכיאה לאימפריה, המוצרים מעוצבים להפליא, האריזות ממותגות, החנויות מזמינות והשוקולד מהמם. לצד פרלינים וטבלאות שוקולד, נמכרים מוצרים כמו אבקת קקאו, גלידה, עוגיות עם שוקולד, חטיפים, פתיתי שוקולד לאפייה ואפילו צ'יריוס מצופים בשוקולד. יאמי.
איפה: הסניף המיתולוגי – 66 Water Street, Brooklyn


צילום: מתוך יויטיוב

מאסטר השוקולד הבלגי

בלגיה ושוקולד הן כמעט מילים נרדפות, ולכן אי אפשר לדבר על שוקולד עולמי מבלי להזכיר את אחד המוסדות המשובחים של בריסל: פייר מרקוליני (Pierre Marcolini). אמן השוקולד, אחד המובילים בבלגיה, בוחר את פולי הקקאו שלו אחד-אחד במסעותיו בעולם, ומצהיר על עצמו שהוא שואף לשלמות ומציע ללקוחות שלו חלום.

החנות הראשית של מרקוליני בבריסל דומה לבית מרקחת, או יותר נכון לחנות תכשיטים יוקרתית, כשמאחורי ויטרינות זכוכית מסודרים בדיוק רב פרלינים משובחים. אגב, אם תהיתם במה נבדלים הבלגים מהשוויצרים בכל הנוגע לשוקולד, אז התשובה היא שבבלגיה מתמחים בעיקר בפרלינים ממולאים בכל טוב, ואילו בשווייץ בטבלאות שוקולד נטול מילוי.

המסורת של הכנת שוקולדים טובים, עם הפולים הכי משובחים וללא תוספות מצועצעות מושרש היטב, ועם זאת מצליחים בבית המלאכה לחדש ולהפיק מדי חודש ממתקים מיוחדים במהדורה מוגבלת, לרוב מחומרי גלם עונתיים. חוץ מעשרות סניפים בבלגיה, לפייר מרקוליני יש גם סניפים באתרים נחשקים בעולם – ממונקו דרך צרפת ועד יפן וכווית.
איפה: הסניף הראשי – Rue des minims 1, Place du grand sablon, בריסל


צילום: מתוך ויקיפדיה

רק היום, רק באמסטרדם

באמסטרדם פועלות שתי חנויות שוקולד של פוצ'יני בומבוני Puccini Bomboni, וחוץ מזה אין להם סניפים, משלוחים או דרכי שיווק אחרות. כך שמי שרוצה לטעום מהקסם החום, חייב להגיע לאחת משתי החנויות. בפוצ'יני בומבוני מייצרים שפע של פרלינים משוקולד בשילובים מעניינים כמו מנטה, קינמון, משמש, ג'ינג'ר, תה, אניס, דבש, תימין, אגוז מוסקט, למון גראס, תמרהינדי ועוד.

למה לא משווקים את הפרלינים הנהדרים במקומות אחרים? אולי בגלל עקרון הטריות המנחה את הבעלים. באתר האינטרנט רשום שלא נעשה שימוש בחומרי שימור ולכן הפרלינים טובים 10-7 ימים מרגע הייצור ועד האכילה. אז שווה להגיע לאמסטרדם במיוחד, לא?
איפה: Singel 66 ו-Staalstraat 17, אמסטרדם


צילום: מתוך יוטיוב

לכתבה המקורית באתר אונלייף

עוד באונלייף: האם צמחונים יותר רזים?

עוד באונלייף: ה CNN בוחר את 6 הגברים הפמיניסטים בעולם

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן