Forbes Israel Logo
הרכב העתידי, טכנולוגיות, רכב. צילום: shutterstock
הרכב העתידי, טכנולוגיות, רכב. צילום: shutterstock

העתיד כבר כאן: אלה הטכנולוגיות החדשות שיגיעו בקרוב לעולם הרכב

ממערך חיישנים זעיר עבור מכוניות אוטונומיות ועד רכב חשמלי שנטען מאור השמש. כנס CES, שנחתם לאחרונה, חשף מעט מהחידושים הצפויים בעולם הרכב

בשנים עברו, CES – כנס האלקטרוניקה בלאס וגאס שהיה מושך אליו 180 אלף מבקרים – היווה הצצה לטכנולוגיות העתידיות ביותר שהציעו חברות האלקטרוניקה. בתערוכה שנערכה השנה, שהפכה לחוויה וירטואלית בגלל הקורונה, הוכרזו גם כלי רכב חשמליים, טכנולוגיית רכב אוטונומי, כלי רכב מבוססי סוללות, כמו גם מערכות מידע והגנה ובטיחות.

הנה כמה מרגעי השיא שממחישים את השילוב בין עולם הרכב והטכנולוגיה.

Micro-Chip: מערכת הלייזר הזעירה של מובילאיי

מכוניות אוטונומיות דורשות מערך חיישנים שיכולים לראות ולפרש את העולם סביב הרכב. נכון להיום חיישנים אלה מגושמים, יקרים ומותקנים לרוב בתוך קופסאות גדולות דמויות כיפה. חברת מובילאיי הישראלית, שהפכה חלק מאינטל ב-2017, בנתה את המוניטין שלה על חיישני מצלמות ולייזר עליהם מתבססות טכנולוגיות רבות לסיוע לנהג.

ב-CES הציגה החברה חיישן LiDAR (שילוב בין אור לרדאר) חדש. החיישן, שמסוגל למדוד מרחק באמצעות הארת המטרה בקרן לייזר, הוא בגודל של קרקר – הרבה יותר קטן וקל מחיישני LiDAR האחרונים שהכריזו חברות מתחרות כמו Bosch ו-Velodyne.

מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, אמר כי השבבים, שעשויים להיכנס לפס הייצור כבר ב-2025, הם בעלי יכולות חישה מדויקות ביותר עד 200 מטר.

מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, מחזיק את מערכת LiDAR החדשה. צילום: אינטל
מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, מחזיק את מערכת LiDAR החדשה. צילום: Intel
מגיעה לשמשה הקדמית: תצוגת ה-HUD של פנסוניק

בפורום CES אמר אנדרו פוליאק, מנהל הטכנולוגיה הראשי של חברת Panasonic Automotive, כי האמריקאים "מתאהבים בחלל נוסף – המכונית שלהם". רומן האהבה נמשך למעשה לא מעט זמן, אך השילוב של הקורונה והאלקטרוניקה הועמק בתחום הרכב.

פנסוניק הציגה משהו שאנשים בהחלט יאהבו: תצוגה צבעונית של מציאות רבודה שמציבה סימנים שימושיים כמו כיוון הנסיעה או אזהרות על סכנות מתפרצות על גבי מה שרואים דרך השמשה הקדמית. על פי ההערכות, זה יכול לצרת לשוק עד 2024. לחלק מיצרניות הרכב כבר יש טכנולוגיות דומות אך פשוטות מאוד; Panasonic מדברת על אובייקטים נוספים שיתויגו, והטכנולוגיה תעבוד בדיוק רב יותר.

מערכת המציאות הרבודה תתריע בפני סכנות ותכווין את הנהג בדרך. צילום: Panasonic
מערכת המציאות הרבודה תתריע בפני סכנות ותכווין את הנהג בדרך. צילום: Panasonic
המכונית הסולארית סוף סוף כאן

סונו מוטורס השוודית, שכבר קיבלה למעלה מ-12 אלף הזמנות, מקווה להעלות את המכונית הסולארית על כבישי אירופה כבר בשנת 2022.

לא, הסוללה לא נטענת אך ורק על ידי השמש. הלוחות הסולארים, המשולבים בלוחות המרכב, יכולים להאריך את טווח הסוללה בכ-32 ק"מ ביום שמשי. בנוסף לכך, לרכב יש את היכולת לנסוע (בבדיקות אירופיות אופטימיות) כ-254 ק"מ.

סונו מכנה זאת "הטווח המושלם לשימוש יומיומי", אם כי צרכנים רבים ירצו יותר. המחיר הוא 31 אלף דולר ותוכלו להזמין אותה רק בגווני שחור.

הפאנלים הסולאריים שעל הרכב השוודי הזה יכולים להוסיף לו 32 ק"מ ביום שמשי. צילום: Sono Motors
הפאנלים הסולאריים שעל הרכב השוודי הזה יכולים להוסיף לו 32 ק"מ ביום שמשי. צילום: Sono Motors

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן