טסים בדרכים: המהירות בכבישים המהירים תעלה ל-120 קמ"ש

שר התחבורה ישראל כץ החליט על העלאת המהירות המותרת בכבישים המהירים ל-120 קמ"ש. בנוסף הוחלט גם על העלאת המהירות המותרת גם בכביש 6 ל-130 קמ"ש. לטענתו שינויי המהירות הם חלק מ"ליצור רשת של כבישים מהירים מהגליל ועד הנגב שיאפשרו להגיע לכל מקום בארץ במהירות, תוך שמירה על בטיחותם של הנוסעים".

שר התחבורה הוסיף כי התאמת מהירות הנסיעה בכבישים התאפשרה בעקבות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות, בתשתיות הכבישים והתחבורה, בכל רחבי הארץ. "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים".

על פי תקנות התעבורה ניתן כיום לנסוע בדרך מהירה במהירות של עד 110 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית ואינה מהירה עד 100 קמ"ש. העלאת המהירות המרבית המותרת בכביש חוצה ישראל ל-120 קמ"ש מצריכה את תיקון התקנה על ידי שר התחבורה ואישורה בועדת הכלכלה של הכנסת.

כביש 6 | צילום: וויקיפדיה

ממשרד התחבורה נמסר כי ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ובכבישים נוספים בארץ לאחר שהתברר כי בכל אותם כבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש, על פי החלטתו, לפני כשנתיים לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים.

עוד נמסר כי אכיפת המהירות בכביש 6 כמו בשאר כבישי הארץ תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת, כך שמהירות הנסיעה בפועל בכביש 6 תוכל להגיע עד ל- 130 קמ"ש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן