יאהו משתדרגת: עיצוב חדש; פחות הגנה על הפרטיות

החל מהבוקר הפסיקה יאהו את התמיכה בתצוגת המייל הקלאסית שלה, ולמעשה מכריחה את המשתמשים לעבור לתצוגה החדשה שמציעה.

אך לצד העיצוב המחודש, מודיעה החברה על שדרוג משמעותי הטעון אישור תנאי שימוש ופרטיות חדשים, הכוללים בין היתר אישור לסריקת וניתוח האימיילים של המשתמשים. יאהו אינה מסתתרת מאחורי משפטים ארוכים ומסובכים, ומודיעה בפה מלא כי הסריקה של הודעות המייל נועדה להציג למשתמשים מוצרים ופרסומות רלוונטיות, לצד הגנה מפני אימיילים זדוניים וספאם.

בדף העזרה באתר יאהו, הציגה החברה תשובה לשאלה "האם אני חייב לשדרג לתצוגת המייל החדשה", והסבירה כי החל מה-3 ביוני יוכלו המשתמשים לגשת רק אל העיצוב החדש של Yahoo Mail. עם השדרוג, המשתמשים למעשה מאשרים את תנאי השימוש החדשים הכוללים קבלה של תכנים אוטומטיים, סריקה וניתוח של תוכן התקשורת שלהם.

במידה ומשתמשים אינם מעוניינים לקחת חלק בתהליך זה ואינם מעוניינים שתכתובות המייל שלהם יסרקו, מסבירה יאהו כי באפשרותם להוריד את תכניהם לקליינט IMAP אחר, או לסגור את חשבון המייל שלהם לחלוטין. עבור לקוחות הפרימיום המשלמים על שירותי המייל, במידה ואלה יבחרו לסגור אותו לחלוטין יוענק להם החזר מלא עבור חודשי השימוש שנותרו.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו | צילום: רויטרס

חשוב להבהיר כי בעוד שיאהו מאפשרת למשתמשים לבטל את הצגת הפרסומות הרלוונטיות (Opt Out), היא אינה מפסיקה את הסריקה עצמה. כלומר, גם אם תבחרו להמנע מפרסומות מותאמות אישית, יאהו תמשיך לסרוק ולנתח את האימיילים שלכם, במטרה להמשיך "ולהגן" עליכם ועל התכתובות שלכם.

יאהו אינה החברה הראשונה שפעולת על פי מדיניות זו – סריקת אימיילים והצגת פרסומות מותאמות אישית הן מהלכים אותם גוגל מיישמת שנים בקליינט המייל שלה, ג'ימייל. בנוסף, מריסה מאייר בתפקידה הקודם שימשה כמפתחת מוצר בג'ימייל, כך שיישום טקטיקה דומה במייל של יאהו היה רק עניין של זמן, שסוף סוף הגיע ללקוחות.

עבור משתמשים ותיקים במייל של יאהו, מדובר בחדשות קשות במיוחד שידרשו מהם לקבל את הגזרה או לחפש שירות מייל אחר המבטיח לשמור על פרטיותם של המשתמשים. בעוד שמיקרוסופט מתיימרת להגן על הפרטיות של המשתמשים, בתנאי השימוש שלה כתוב כי החברה עלולה לסרוק מפעם לפעם מידע מהאימיילים, תכתובות או אפילו תמונות במטרה לזהות ולהגן על המשתמשים מפני ספאם, לצד כמובן שיפור השירותים עם פיצ'רים שונים.

כלומר, בעוד שמיקרוסופט לא תציג מודעות המבוססות על התכנים אותם המשתמשים משתפים, היא עדיין סורקת את המידע למטרותיה האישיות. לכן, משתמשים החרדים לפרטיותם ככל הנראה יאלצו למצוא אלטרנטיבה אחרת שאינה אחת מהשירותים הגדולים, במידה ואינם מעוניינים בסריקת המידע הפרטי שלהם.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו במאי 2013

צפו: תיעוד נדיר של סופת הטורנדו באוקלהומה 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן