יאהו: "קיבלנו 13 אלף בקשות לחשיפת משתמשים בחצי שנה"

חברת יאהו קיבלה מרשויות החוק האמריקאית 13-12 אלף בקשות למידע על משתמשים ב-6 החודשים האחרונים, כך חשפה היום החברה בהמשך לשורה של חשיפות מצד חברות הטכנולוגיה על מגעיהן עם הממשל האמריקאי, במסגרת פרשת PRISM, שהתפוצצה עם הדלפת האזנות הסתר על ידי הממשלה.

על פי יאהו, הבקשות התקבלו מ-1 בדצמבר 2012 ועד ה-31 במאי 2013. "הבקשות הנפוצות ביותר נגעו למעשי הונאה, רצח, חטיפה וחקירות פליליות אחרות", נכתב בהודעה של יאהו. בקשות אחרות הוגשו כחלק מחוק המעקב של שירותי המודיעין האמריקאים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


מנכ"לית יאהו מריסה מאייר | צילום: רויטרס

חברות הטכנולוגיה עמדו תחת לחצים כבדים לפרסם את האופן המדויק שבו שיתפו פעולה עם סוכנות הביון הממשלתית NSA, אחרי שמסמכים שהודלפו הראו כי היא עקבה אחר משתמשים במשך שנים.

אדוארד סנודן, עובד CIA לשעבר, אשר עבד כקבלן עבור ה-NSA, זיהה את עצמו כמקור החשיפות שפורסמו ב"גארדיאן" החודש. הדיווח התניע דיון סוער בארה"ב בנוגע לאיזון בין זכויות האזרח לבין הדאגות בנוגע לביטחון הלאומי.

אפל, מיקרוסופט ופייסבוק חשפו גם הן את מספר הבקשות שקיבלו לשיתוף מידע מצד הרשויות. החברות הכחישו דיווחים לפיהם ל-NSA היה קשר ישיר לשרתים שלהן ואמרו כי המידע על הצרכנים נמסר רק אם הבקשות הגיעו יחד עם צו מבית המשפט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן