ידידותית ומשתלמת: טאיוואן כבשה את דירוג המדינות הטובות למהגרים

האופי החברותי של הטאיוואנים, הטבע במדינה והכלכלה המתקדמת שלה, סייעו לה למצב עצמה, בדומה לארה"ב, אוסטרליה והונג קונג – כמקום הטוב ביותר לחיים עבור מהגרים.

מעל ל-14,000 מהגרים שחיים ב-191 מדינות, נשאלו לגבי איכות חייהם, המצב הפיננסי האישי שלם והאיזון בין חיים לעבודה, בסקר Expat Insider האחרון של InterNations.

התוצאות הציבו את יפן בראש המדינות, לפני מאלטה ואקוודור. המדינות הגרועות ביותר לחיות בהן עבור אלו שלא נולדו בהן, הן כוויית ויוון. למקום ה-4 הגיע מקסיקו, ל-5 אוסטרליה וב-6 ניצבת קוסטה ריקה. את העשירייה הפותחת סוגרות אוסטריה, לוקסמבורג וצ'כיה.

"טאיוואן היא המנצחת הגדולה שלנו. היא המקום הטוב ביותר לאיכות חיים, כמו גם מצב פיננסי", ציין מאלטה זיק, ראש InterNations, הרשת הגדולה בעולם עבור אנשים שחיים בחו"ל. "הם עושים משהו מאוד נכון שם".

מרטין לינדסטרום, מנכ"ל איקאה בטאיוואן ושוודי במקור, חי באי כמעט עשור. "טאיוואן היא אחת הפנינות הנחבאות באסיה פסיפיק", הוא סיפר. "קל מאוד להרגיש כאן בבית".

טאיוואן. המהגרים מרוצים מתנאי העבודה ומשירותי הבריאות | צילום: fotolia

הוא מצביע על האיזור הכפרי היפה שיש בו "נופים הרריים והזדמנויות נהדרות לטיולים ברגל או באופניים", כמו גם המאכלים המקומיים של המדינה ובתי קפה טובים. אבל חשובה מהכל, הוא מוסיף, היא העובדה שהאנשים שם באמת ידידותיים.

הסקר הראה את הנתון המרשים של 85% מהגרים בטאיוואן שהיו מרוצים מבחינת המצב הפיננסי שלהם, בהשוואה לממוצע העולמי של 64%. "טאיוואן היא מקום שאפשר להרשות לחיות בו כלכלית כשזה מגיע לארוחות בחוץ והתערות חברתית, במיוחד כאשר משווים אותה ליעדים אחרים באסיה פסיפיק", מסביר לינדסטרום, למרות ששוק הדיור שם הולך והופך ליקר.

בנוסף לטבע ולהזדמנויות פיננסיות טובות, טאיוואן מציעה למהגרים, לפי הסקר, גם תנאי עבודה שמוערכים מאוד. אלו מצביעים על איזון בריא בין עבודה לחיים. אלו שנשאלו בסקר היה מרוצים באופן כללי מהאיכות והזמינות הכלכלית של מערכת שירותי הבריאות המקומית, והסביבה הכללית. הם מצאו כי קל ליצור אינטראקציה עם אנשים מקומיים, למרות שרבים אמרו כי למידת סינית יכלה להיות קושי.

"אם מסתכלים על התוצאות, זה לא מפתיע כי אחד מתוך שישה מהגרים שנכנס למדינה בחיפוש אחר סטנדרט מחייה טוב יותר – מצא אותו", סיכם הסקר.

בעוד שנראה כי למהגרים טוב בטאיוואן, אי אפשר להגיד את אותו דבר על השכנה סין, אשר ירדה 10 מקומות למקום 48 מתוך 67 מדינות. הנושא שהכי הטריד את המשיבים היה הזיהום במדינה, שהוביל לכך של-84% הייתה ראייה שלילית של הסביבה. הסקר למעשה ציין כי הצמיחה המהירה של סין בכלכלה ובהזדמנויות הקריירה באו על חשבון הבריאות הציבורית. למעשה, אף אחד מהמשיבים לא סבר כי איכות הסביבה הייתה מצוינת.

אלו המדינות הטובות והגרועות ביותר עבור מהגרים (לחצו על התמונה להגדלה)

אינפוגרפיקה: InterNations 

"זיהום הוא בהחלט בעיה גדולה. לפי המשיבים הוא הולך ונהיה גרוע יותר, והוא נחשב כסיבה לא לעבור לשם", ציין זיק. "הורים מודאגים מהבריאות של ילדיהם ומהמצב הכללי שלהם".

למרות שההזדמנויות עבור מהגרים לקדם את הקריירה שלהם נראות כחיוביות בסין, האיזון בין עבודה לחיים לא נראה גבוה, כאשר מעל לרבע מהמהגרים לא מרוצים משעות העבודה שלהם.

לפי דוח של UniGroup שפורסם בוול סטריט ז'ורנל בשנה שעברה, דאגות לגבי זיהום וגורמים אחרים, מתחילות להיות מתורגמות לירידות במספר של המהגרים שבוחרים לעבור לסין. פי שתיים אנשים דווחו ככאלו שעזבו את סין לעומת אלו שעברו לשם.

הונג קונג ספגה את הנפילה הגדולה ביותר בדירוג בשנתיים האחרונות, וירדה מהמקום ה-10 ב-2014 ל-44 ב-2016. למושבה הבריטית לשעבר יש דירוג מעל לממוצע במדד איכות החיים, אבל ניקוד נמוך יותר משמעותית במדד עלות המחייה. היא הוכרזה כשוק הדיור שהוא הכי פחות בר השגה בעולם. כתוצאה מכך, הונג קונג ראתה יציאה המונית של מהגרים מארה"ב, בריטניה ואוסטרליה בשנה החולפת, לפי נתונים של משרד ההגירה שהופיעו בסאות' צ'יינה מורנינג פוסט. "אלו שעזבו את העיר, לרוב היגרו מחדש לאירופה, אוסטרליה וארה"ב, בעוד שחלק התמקמו מחדש בסינגפור בשביל עבודה חדשה", אמר ג'ון בואג, מנהל חברת הרילוקיישן Swift Relosaid.

סינגפור יצאה מהעשירייה הראשונה והגיעה למקום ה-13 בדירוג. הירידה הזאת היא בעיקר בשל שעות העבודה הארוכות ועלות המחייה הגבוהה. למרות זאת, היא ממשיכה להיראות כאחת מהמדינות הבטוחות בעולם.

ישראל הגיעה השנה למקום ה-36, ללא שינוי מהשנה שעברה. במדד איכות החיים היא הגיעה למקום ה-29, בעיקר הודות לאפשרויות הפנאי (מקום 12), והבריאות והרווחה (מקום 5). אך האושר האישי (40), הנסיעה והתחבורה (32) והבטיחות (57) – הורידו אותה במדד זה. גם מדד המצב הפיננסי האישי לא סייע לדירוג הכללי, וישראל מדורגת בו במקום ה-62, מרחק 5 מקומות מהתחתית. שלא במפתיע, במדד יוקר המחייה, ישראל ניצבת במקום ה-61.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן