יד שנייה מגנגסטר: אחוזתו של אל קפונה מועמדת למכירה

רוצים לגור בביתו של ברון פשע אגדי? תמורת 9.9 מיליון דולר תוכלו לעבור לביתו של מנהיג המאפיה האיטלקית בשיקאגו אל קפונה. אחוזתו של קפונה במיאמי מוצעת כעת למכירה על ידי חברת הנדל"ן האמריקאית זילו. 

אמנם קפונה אינו בין החיים כבר 65 שנה וביתו עבר שיפוץ נרחב מספר פעמים. אך עם זאת, האחוזה עדיין שומרת על ההוואי ההיסטורי של תקופתו של הגנגסטר המפורסם בעולם. 

לפני שעבר לפלורידה, קפונה, יליד ברוקלין שלט במשך שנים רבות על הפשע המאורגן בשיקאגו. ב-1928 קנה קפונה את האחוזה במיאמי, על חוף הים, על מנת שתשמש אותו כביתו עד סוף חייו. לטענת היסטוריונים, קפונה לא תכנן להרחיב את עסקיו המפוקפקים של הלבנת כספים, הימורים והברחת משקאות לפלורידה. האחוזה שימשה את בוס המאפיה כמפלט מחייו העמוסים כראש ארגון פשע. 

פוסטר של אל קפונה בבלגרד | צילום: רויטרס

את האחוזה רכש קפונה עבור 40,000 דולר בלבד מקלארנס בוש, נצר למשפחת אהזנר-בוש האמריקאית. לדברי ג'ורג' אלונסו, סוכן נדל"ן בחברת דאגלס אלימן בפלורידה, "קפונה רצה את הבריכה הגדולה ביותר אז הוא בנה אחת בגודל של 9 על 18 מטר. על מנת לאכלס את שומרי ראשו, בנה קפונה בית אורחים סמוך לבריכה. 

ביתו של קפונה ככל הנראה היה המקום בו הוא לכאורה תכנן את "טבח יום האהבה", בו נרצחו שבעה חברי כנופייה מתחרה. האחוזה אף שימשה כאליבי של ברון המאפיה במשפט נגדו. 

בשנות ה-30 של המאה ה-20 קפונה ישב בכלא אלקטרז לאחר שהורשע בהעלמת מסים. לאחר מכן הוא שב לאחוזתו וחי שם עד למותו בשנת 1947. 

צפו בוידיאו על אחוזתו של אל קפונה: 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן