אורן רווח, יו"ר ומנכל קבוצת החברות אסתי לאודר, המשווקת בישראל את מותגי הקוסמטיקה המובילים בעולם, חוגג בימים אלו עשור בתפקיד. כשהתמנה לניהול קבוצת הקוסמטיקה הגדולה בישראל, הוא היה רק בן 32, כבר אז עם רזומה עשיר אבל בימים אלו הוא יכול להתבונן על העשור האחרון בסיפוק גדול עוד יותר.
"מחברה של 200 עובדים לפני עשור, גדלנו פי חמישה והיום יש לנו למעלה מ־1,000 עובדים", הוא מציין. "כולם שחקני נשמה שעובדים עבודת צוות כי כולם מאמינים שביחד אנחנו טובים יותר. מכירות החברה זינקו בעשר השנים האחרונות ביותר מפי שבעה והנתון המרשים ביותר – החברה מנהלת היום כ־42 (!) חנויות עצמאיות מקצועיות של המותגים השונים: מאק, בובי בראון, קליניק, אסתי לאודר, סמאשבוקס, ג'ו מלון לונדון והיד עוד נטוייה".
נולד להוביל
נראה כי רווח הוא מאושיות ענף הקוסמטיקה בישראל. הוא בעל MBA במינהל עסקים ובוגר הכשרות ניהוליות של אוניברסיטת הארוורד. כבר בגיל 27 התמנה למנהל רבלון בישראל ובגיל 30 שימש כמנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה של ש. שסטוביץ, וניהל 28 מותגי קוסמטיקה. לאחר 4 שנים בתפקיד הוא נקרא לראיון אצל רון לאודר, מבעלי קבוצת אסתי לאודר ומאז הכל היסטוריה. בנוסף, הוא גם חבר נשיאות בלשכות המסחר ולפני כשנתיים התמנה ליו"ר ענף הקמעונאות בלשכות המסחר.
קבוצת אסתי לאודר הבינלאומית הוקמה בשנת 1946. החברה ציבורית ומוצריה נמכרים בלמעלה מ־135 מדינות בעולם. הכנסות החברה עומדות על כ־10 מיליארד דולר בשנה. הנהלת החברה יושבת בניו יורק ומתחתיה יש הנהלות מקומיות המחולקות לאזורים גיאוגרפיים. החברה בישראל הוקמה בשנת 2003 כחברה בת, והיא שייכת ל־EMEA – אזור אירופה, המזרח התיכון ודרום אפריקה. בישראל, הכנסות החברה, שאינה ציבורית, מוערכות בכ־600 מיליון דולר בשנה.
רווח (42), יליד טבריה, גרוש ואב לרום (בן 15), אגם (בת 12) ושקד (בת 8) הוא איש של חזון. כבר כילד קטן היו לו שאיפות וחלומות והוא מעיד על עצמו כאמביציוז גדול וכמי שאוהב לחלום ולהגשים חלומות. לפני כ־5 שנים, כאשר הוא זיהה את הפוטנציאל, התקבלה החלטה להקים רשת קמעונאית נפרדת מרשתות הפארם. מדובר בחנויות עצמאיות מתמחות שיספקו לקהל חווית שירות חדשה ויספרו את סיפור המותגים לצרכניות הישראליות. "היום יש לנו 26 חנויות למאק, 9 חנויות לבובי בראון, 3 חנויות לג'ו מלון לונדון, 2 חנויות לקליניק, חנות ראשונה לאסתי לאודר וחנות נוספת לסמאשבוקס", הוא מציין בגאווה ומוסיף "ב־3 השנים הקרובות אנחנו מתכוונים לפתוח עוד כ־33 חנויות של כל המותגים, כך שכל לקוחה בישראל, מצפון ועד דרום, תוכל ליהנות מחוויית שרות חדשה, הניתנת על ידי טובי המאפרים ויועצות היופי".
רווח. צילום: תמר קרוון • איפור: טרייסי קהל ל-MAC • ע צלם: דניאל ג'קונט ל-dna open studio
לב ליבו של העסק
"כשנכנסנו לתחום הקמעונאות, היינו צריכים לבנות הכל מחדש", מסביר רווח. "ברשתות הפארם אנחנו כבר מומחים. מעסיקים יועצות יופי ויודעים להתנהל. אבל כשנכנסנו לתחום הקמעונאי, למדנו את הנושא, פיתחנו אותו ועד היום אנחנו כל הזמן משכללים את הפורמט". "עם זאת", חשוב לרווח לומר, "זה לא אומר שאנחנו מזניחים את המודל העסקי המצוין של רשתות הפארם. מדובר בלב ליבו של העסק שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל הרשתות והם שותפים עסקיים מלאים שלנו לכל עניין ודבר. אנחנו לא עושים שום דבר שיפגע במערכת היחסים ארוכת השנים שיש לנו עם הרשתות – אלא להיפך – מנסים ליצור רשת מקבילה שרק תסייע להגברת המודעות למותגים שלנו, מה שיביא בסופו של דבר גם לגידול במכירות בפארמים".
הפדיון למ"ר לחודש בחנויות של קבוצת אסתי לאודר הוא פי שלושה מהפדיון של חנויות האופנה בקניונים. "השבחנו את הרגלי הצריכה של הקוסמטיקה במדינת ישראל ושיפרנו את רמת השירות, גם ברשתות וגם מחוצה להן" אומר רווח. "בארבע השנים האחרונות זיהינו את הפוטנציאל ובנוסף לחנויות המתמחות היינו הראשונים בענף הקוסמטיקה להשיק אתרים מקוונים. היום בבעלותנו גם 3 אתרי קניות של המותגים מאק, קליניק ואסתי לאודר והכוונה היא לפתוח ערוצי מכירה אונליין למותגים נוספים וגם להשתלב בערוצי המכירה המקוונים של רשתות הפארם".
"במקביל לכל זה", ממשיך רווח, "החברה גם עברה תהליך של השבחת ההון האנושי ובשלוש השנים האחרונות אנחנו מדורגים כאחת מ־100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן. אני אוהב לשמוע את העובדים ולקבל מהם השראה. דלתי פתוחה בפניהם 24/7 והם יודעים שהם יכולים לפנות בכל עניין. אין תענוג גדול מלקבל רעיון לקידום המכירות מעובד בחברה. כשרעיונות כאלו יוצאים לפועל, אני יודע שאני עושה משהו נכון".
|
|