יו"ר בנק לאומי: "בסוף ההסדר עם דנקנר ייצא אל הפועל"

הסדר החוב שגובש בין בנק לאומי לבין בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, נוחי דנקנר, ואשר הושהה עד לבדיקה של המפקח על הבנקים, ממשיך להכות גלים. הבוקר התייחס יושב ראש הבנק, דוד ברודט, לביקורת הציבורית אודות מתווה ההסדר עם גנדן: "קצת התפלאנו על ההתלהמות של אנשים מאוד חשובים בסוגיות שהם לא מכירים", אמר ברודט לגלי צה"ל. "כנראה שיש להם אינטרסים אחרים".

"אנחנו מתחשבים וקשובים לרעשי הציבור", הוסיף ברודט. "עם בדיקת המפקח על הבנקים, אני משוכנע שבסופו של דבר יתברר שבנק לאומי נקט במדיניות הנכונה ביותר למתווה הנכון ביותר להחזרת מרבית כספו".

עוד התייחס להסדר יו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי). "אכנס את ועדת הכספים בשבוע הבא לדון בנושא", אמר סלומיאנסקי. "או שאנחנו מדינת חלם או שאנחנו מדינה של בלאגן, אדם יכול להקים אימפריה מכסף ציבורי ומאחר שזה לא הכסף שלו, כשיצטרך להחליט לגבי דברים שיש בהם סיכון – הוא יחשוב, 'מה כבר יקרה'".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הסיטואציה הזו היא סיטואציה מטורפת", הוסיף סלומיאנסקי. "האם אין מישהו שמפקח על הבנקים ועל שאר הגורמים, ושואל אותם אם עשו את הבדיקות הנכונות? אנחנו רוצים שכל אותם גופים פיננסיים ובעלי אימפריות ידעו שיש מישהו שישים עליהם עין ויבדוק אותם. גם הרגולטורים שצריכים לבדוק את העניין יצטרכו להסביר להיכן הם נעלמו".


חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי | צילום: מרק ישראל סלם

"אנחנו נפסיק את השיטה הזו", המשיך סלומיאנסקי לירות, "גם בעלי האימפריה צריכים לדעת שיש מי שיפקח עליהם. ניכנס גם למקרה הפרטני הזה, שבו נרצה לדעת אם זה עניין כלכלי טהור, ואז אולי לא נכנס לגופו של נושא. יד רוחצת יד, יש קשרים בין זה לזה. אם זו הסיבה, לא יכול להיות שהציבור ישלם את מחיר היחסים המיוחדים. קל מאוד הרי לשחק עם הכסף של הציבור".

לסיום התייחס סלומיאנסקי לחובות ולהסדרי החוב של החברות הממשלתיות, כגון חברת החשמל: "בתכנית הכלכלית של מפלגתי יש בשלב מסוים גם תכנית לטיפול בוועדים הגדולים, אבל לאט-לאט. נגיע גם לחברת החשמל. כרגע אנחנו צריכים לעצור את הדבר הזה, ואח"כ יהיה לנו את חוק הריכוזיות לטפל בו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן