יו"ר ועד העובדים בבנק לאומי: "עתידו של הבנק חשוב לעובדים יותר מלמנהלים כאלה ואחרים"

"הפיטורים שתוכננו בטבע ובבתי הזיקוק הם שערורייה. העובדים נאלצים לשלם את מחיר הכישלונות הניהוליים. הכי קל זה להגיע לעובד ולפטר אותו. בבנק לאומי זה לא יקרה לעולם ואני מקווה שגם לא בבנקים האחרים" – כך אומרת לסופהשבוע יושבת ראש ועד העובדים הארצי בבנק לאומי, מירי רובינו.

לדבריה "מתחילת 2013 פרשו מהבנק 380 עובדים בלי רעש ומרצון. הוצעו להם פיצויים מוגדלים ולאחרים פנסיה מוקדמת. היעד של ההנהלה היה 500. הדבר מוכיח שניתן להגיע למערכת יחסי עבודה אחרת מבלי לנפנף בחרב הפיטורים", אומרת יושבת ראש הועד.

רובינו, האחראית על רווחתם של 10,000 עובדי הבנק, מעמידה את עצמה ביום שני הקרוב לבחירה מחודשת וזאת לאחר 4 שנות כהונה. על-פי ההערכות סיכויי בחירתה המחודשת טובים לנוכח שביעות הרצון של העובדים מתפקודה.

"לפני שנתיים פנה אלי מזכ"ל ההסתדרות והציע לי את תפקיד יו"ר נעמת. דחיתי את ההצעה על הסף והבהרתי שאני מחויבת לרווחת עובדי הבנק", מגלה רובינו ומדגימה: "בסוף 2012 התגלה לי באקראי כי צורת החישוב הפנסיונית לעובדים שפרשו אינה נכונה ופוגעת בהם. נעמדתי על הרגלים האחוריות ופניתי מיידית למנכ"לית רקפת רוסק עמינוח וביקשתי לתקן את המעוות. זה לא היה פשוט כי התיקון עלה לבנק 150 מיליון שקל, והיא הסבירה שהשינוי לא נעשה בתקופתה. בסופו של דבר השינוי בוצע ואני רואה את זה כאחד ההישגים החשובים".

צילום: רויטרס

עובדי בנק לאומי נהנים כיום מתוספת שכר אוטומטית של 5% ותוספת ותק נוספת של 0.9%. מדובר בתוספת המשולמת בין העובדים בצורה דיפרנציאלית. הבנק מחויב לתשלום התוספת בהתאם להסכם קיבוצי שנחתם ב-2010 בתוקף ל-4 שנים.

אז מה יהיה ב-2014? האם תפחיתו בתוספת? אני שואל. רובינו: "נלחם כדי שתוספת השכר לא תפגע. המדובר במכשיר ניהולי חשוב המאפשר לתגמל במיוחד את העובדים הצעירים על-פי הביצועים שלהם. זה אולי נראה הרבה אבל העובדים הוותיקים כמעט ולא מקבלים את התוספת".

"יש אגדה שאומרת שעובדי הבנקים מרוויחים הרבה ושצריך להתייעל ולקצץ בהוצאות. שטויות. פקיד מתחיל בבנק לאומי מרוויח 5,000 שקל בלבד. תראה מה קרה בבנקים שהתייעלו. האם בנק המזרחי, שאומרים שהתייעל, הפחית את העמלות? האם הציבור נהנה מכך? הכסף שנחסך, אם בכלל, הולך לבעלי השליטה".

"אני יכולה לקבוע חד-משמעית", מסכמת רובינו, "עתידו של בנק לאומי חשוב יותר לעובדים מאשר למנהלים כאלה או אחרים הבאים לתקופה של חמש שנים ומחפשים קריירה אחרת. בנק לאומי הוא הבית עבורנו. תמיד ידענו לתת במצבים של משבר אבל קשה לומר שהבנק נמצא כעת בתקופה של משבר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן