יו"ר ועד עובדי חברת החשמל: "ניסו לחייב אותנו לפעול בכפיה"

עובדי חברת החשמל נקטו היום במשך כמה שעות בעיצומים שכללו את הפסקת עבודתם של כלל עובדי המחוז הדרומי בחברה (להוציא שירותי חירום ותיקון תקלות). העיצומים הסתיימו בשעות הערב לאחר שבוועד הגיעו להסכמות עם הנהלת החברה, אשר קראה להם לשוב לעבודתם.

העיצומים החלו הבוקר בעקבות מה שבוועד כינו "ניסיון חד-צדדי של הנהלת החברה לכפות על חלק מהעובדים לחבר את תחנת הכוח הפרטית דוראד עוד בטרם התקיים הדיון בנושא בביה"ד לעבודה, שנקבע ליום ד' הקרוב".

העובדים דרשו להמתין להחלטת ביה"ד ובתגובה לכך הורה לדבריהם מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, לשלוח אותם הביתה, מה שהוביל למהלך של עיצומים. לדברי יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, נאמר למנכ"ל כי באם בכוונתו לשלוח חלק מהעובדים הביתה – שישלח את כולם.


צילום: מרק ישראל סלם

"ניסו לחייב אותנו לפעול בכפיה טרם הכרעת בית הדין לעבודה בנושא חיבור התחנות הפרטיות. מדובר היה בניסיון הפחדה שלא צלח", אמר צרפתי. "בסופו של דבר, במהלך אירוע הוקרה שהתקיים היום ל-1,200 מעובדי החברה המשרתים במילואים, הוחלט על רקע האווירה הטובה שנוצרה, שלא להעצים את המשבר הקיים. הנהלת החברה התעשתה, הגיעה להבנות עם ועד העובדים, וקראה לעובדי המחוז הדרומי לשוב לעבודתם".

"יישרנו עם הנהלת החברה את ההדורים ואנו ממתינים כעת להכרעת בית הדין לעבודה ברביעי הקרוב", סיים צרפתי. "נכבד את הכרעת בית הדין ונפעל לפיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן