יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "לא איכפת לי שהציבור כועס, אני לא משרת אותו"

"לא איכפת לי שהציבור כועס. אני לא משרת את הציבור" – כך אמר היום יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, בראיון לתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10.

"אני מגן על זכויתו העובדים שלי ומאמין במה שאני עושה", אמר תורג'מן. בנוגע להסכמי השכר של העובדים אמר תורג'מן כי "כל ההסכמים נחתמו מול האוצר. אנחנו לא לקחנו שקל שלא מגיע לנו. כל ההסכמים נבנו במשך שנים".

לדבריו, המשכורות שהוצגו אינן נכונות. "בנמל חיפה יש 550 עובדי תפעול, מתוכם 320 הם עובדי דור ב', שמשתכרים שכר מינימום".


נמל חיפה | צילום: רויטרס

תורג'מן המשיך וביטל את יוזמת הממשלה להקים נמל פרטי, ואת היוזמות שעלו בשבוע האחרון במטרה להילחם בשביתה. "לא יהיה נמל פרטי", אמר תורג'מן.

מוקדם יותר היום הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו נחישות בקרב המסתמן מול עובדי הנמלים בניסיון להקים נמל נוסף. "לתוכנית הזאת יש השלכות גדולות מאוד לגבי יוקר המחיה, כי בערך 90% מהיצוא והיבוא שלנו וחלק עצום מהתוצר עובר דרך הנמלים בדרך זו או אחרת. כמעט כל דבר שאתם רואים לפניכם, מוצר שנמצא פה או מוצר שאנחנו מייצאים לשוקי העולם עובר דרך הנמלים. רק מקצת המוצרים עוברים דרך תעבורה אווירית. לכן, היעילות או היעדר היעילות בנמלים הוא דבר שכל אזרח ואזרח מרגיש בכיסו. אנחנו מחויבים לשינוי הזה. אני יודע שיש תמיכה של שרים רבים, אם לא כולם, במהלכים שאנחנו הולכים לעשות. שר התחבורה יביא בפניי את ההצעה שמתגבשת, אדון בה גם עם שר האוצר וגם עם שר הכלכלה, ונגבש את הממשלה כולה כדי לעשות את הרפורמה הזאת, שתשפיע מאוד על הוזלת יוקר המחייה במדינת ישראל", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן