יו"ר חברת החשמל: "ב-2016 התעריפים יירדו בעשרות אחוזים"

"הרפורמה בחברת החשמל תכלול שינוי ארגוני עמוק מאוד, העובדים שילכו הביתה הם העובדים עם השכר היותר גבוה" – כך מבטיח היום יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל, בראיון לגלי צה"ל במלאות 90 שנה לחברה. "ממוצע השכר ירד", המשיך רון-טל. "במסגרת הרפורמה גם החשמל חינם לעובדים יסודר, העלות של זה היא 60-70 מיליון שקל בשנה. מתדמיות צריך להיפרד".

"אנחנו חייבים בסך הכל 71 מיליארד שקלים לגופים מוסדיים, בארץ ובעולם", התייחס רון-טל לחובות החברה. "השאלה היא גם איך אתה מנהל את גובה החוב. זה סכום אדיר, אבל הדירקטוריון החל ב-2009 בהקטנת החוב, ואז הגיע משבר הגז עם המצרים שהפך את הקערה על פיה. עלויות הדלקים הוכפלו, ולכן החוב עלה בשנה שעברה. השנה החוב לא יגדל והחל מ-2014 נתחיל בהורדת החוב. מהרגע שהתחיל לזרום גז כחול לבן התחלנו במגמה של הורדת העלויות, ולדעתי מ-2015 נראה התחלה של ירידות בתעריפים. ב-2016 ההערכה שלי היא כי עלות החשמל תרד בעשרות אחוזים".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על הרפורמה המתוכננת בחברה זה זמן רב שאינה יוצאת לפועל אמר רון-טל: "אנחנו בעיצומם של עיצומי עובדים, והדרישה החד משמעית שלהם היא להכנס למו"מ על הרפורמה. הרפורמה מדברת על שינוי מבני במשק החשמל. כחלק מהתחרות חברת החשמל מוותרת על ניהול המערכת, אנחנו מדברים על זה שתוך 6 שנים חברת החשמל תייצר 60% והחברות הפרטיות 40%".

יפתח רון-טל | צילום: יח"צ

יו"ר הדירקטוריון התייחס לטענות לגבי מדיניות החברה בשטחים, כי היא אינה ממהרת לתקן תקלות ביישובי האיזור: "המדיניות שלנו היא חד משמעית", הדגיש רון-טל "שירות שווה לכל אחד. נכון שיותר קשה להגיע ליהודה שומרון אבל אנחנו מסתערים על התשתיות שם. אנחנו רוצים לשפר גם את התשתיות של הפלסטינים, אבל הם חייבים לחברת החשמל למעלה מ-800 מיליון שקל".

"חברת החשמל היא אחת מהמטרות של לוחמי הסייבר", טוען רון-טל. "יש 19 אלף ניסיונות לחדור אלינו בשעה אחת. זה כמעט חצי מיליון ביום. לא כולם עם כוונות רעות, ואנחנו יודעים לסמן את המקומות מהם מגיע הניסיון. יש גם חדירות למטרות מודיעין, ואת רובן אנחנו מנטרלים. עוד לא היתה חדירה שפגעה במערכת, אנחנו החברה המתקדמת ביותר בישראל בתחום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן