יו"ר לאומי: "ההתלהמות הציבורית בעניין הסדר החוב עם דנקנר הייתה מוגזמת"

"ההתלהמות הציבורית בעניין הסדר החוב עם נוחי דנקנר הייתה מוגזמת, במיוחד כשזה הגיע מפוליטיקאים בכירים שקראו בעצם לעשות 'ראן' על הבנק. זה דבר שלא יעשה. הבנק ימשיך לבצע הסדרי חוב גם בעתיד. אנחנו עושים הסדרים כאלה, זה חלק מהביזנס שלנו" – כך אומר יו"ר בנק לאומי דוד ברודט בראיון המתפרסם היום בעיתון סופהשבוע.

ברודט מתייחס בראיון בהרחבה להסדר החוב של גנדן (בעלת אי.די.בי) עם בנק לאומי, אשר בוטל לאחר מספר ימים של לחץ ציבורי. לדבריו, "מתווה ההסדר עם גנדן בוטל לא בגלל הלחץ הציבורי אלא לאחר שהתברר שאין סיכוי למימושו. גם מראש הסיכויים היו קטנים. ההחלטה התקבלה לגופו של עניין. בוודאי שלא היה נעים לספוג את האיומים על נטישת הלקוחות, אבל אלה לא עמדנו במרכז שיקולנו. לא הספקנו להפנים אותם".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


ברודט | צילום: אריאל בשור

כשנשאל בנוגע לדוח השכר של בנק ישראל שפורסם לפני שבוע וחשף כי 1 מכל 5 עובדים בבנקים מרוויח למעלה מ-30 אלף שקל בחודש, אומר ברודט: "אנחנו בלאומי לא מובילים את רמות השכר בענף. אני מבין את הביקורת בנושא השכר, אבל יש לא מעט התלהמות נגד הוועדים, שאותה אני לא מקבל. הוועדים מובילים להישגים בהסכמה. אני תומך בהתארגנות הוועדים ובעד עבודה מאורגנת על אף הביקורת המושמעת".

"המחאה היא אי נחת של הציבור מתהליכים בישראל הכוללים את הקצאת המשאבים הלאומית, השוויון בנטל, החלטות פוליטיות שנויות במחלוקת וגם ענייני כלכלה", אומר ברודט. "אני מסכים שיש סנטימנט שלילי נגד הבנקים באשר הם וזה לא התחיל אתמול. אבל בתקופה האחרונה יש בהחלט החרפה, במיוחד בעולם אבל גם אצלנו, למרות שבמשבר 2008 לא לקחנו סיכונים, לא הסתבכנו ולא נפגענו. אני יכול להבין את המחאה החברתית אבל דוחה את ההתלהמות הנלווית. אנשים מדברים בלי לדעת את העובדות".

הראיון המלא פורסם היום בעיתון סופהשבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן