יו"ר נמל אשדוד בילה בחו"ל – המדינה שילמה 252 אלף שקל

חברת נמל אשדוד הוציאה על נסיעותיו לחו"ל של היו"ר 252 אלף שקל, כך עולה ממצאי דו"ח מבקר המדינה לשנת 2013. על פי הדו"ח, במשך 3 שנות כהונתו כיו"ר בשכר של החברה שהה יעקב רז בחו"ל במשך 93 ימים, מהם 77 שהוגדרו כימי עבודה.

במשרד המבקר מציינים כי על פי חוק חברות ממשלתיות על כל נסיעה לחו"ל של חבר דירקטוריון בחברה להיות בגין סיבה מיוחדת. החברה מחוייבת לדווח על נסיעותיו לחו"ל של היו"ר לרשות החברות הממשלתיות, אולם בפועל היא לא עשתה זאת. כמו כן לא דווח גם על הנסיבות המיוחדות לנסיעותיו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בדוח המבקר נכתב כי "יו"ר הדירקטוריון לא הגיש דוח מפורט בכתב על נסיעתו לדירקטוריון, שאישר את נסיעתו, כפי שמתחייב מסדרי מינהל ובקרה תקינים".

נמל אשדוד | צילום: רויטרס

עוד נמצא כי "נוהל החברה לא קבע את דמי הלינה המרביים (בהתאם לרמת האירוח), שהחברה תשלם על לינת עובד השוהה בחו"ל מטעמה, כפי שמתחייב מסדרי מינהל תקין. רשות החברות הממשלתיות לא קבעה כללים בדבר המחלקה שבה יטוסו הדירקטורים, העובדים הבכירים והעובדים האחרים בחברה".

מבקר המדינה מצא כי דירקטוריון החברה לא ביקש קודם שאישר את נסיעותיו של יו"ר הדירקטוריון לחו"ל את לוח הזמנים המפורט של נסיעותיו, והוצגו לו רק מטרת הנסיעה ועלותה. 

בהמלצת המבקר נכתב: "על הדירקטוריון וההנהלה להקפיד על שקיפות מרבית בכל הנוגע למטרת הנסיעה, לוח הזמנים שלה, היקף ימי הפעילות ביחס למשך זמן הנסיעה, רמת האירוח וההוצאות המותרות ליו"ר דירקטוריון בשכר".

יצויין כי משרד מבקר המדינה העיר לחברה כי על דירקטוריון החברה והנהלתה לקבוע כללים בדבר פעילות היו"ר, היקף נסיעותיו לחו"ל, חובת הדיווח לדירקטוריון, וכן בדבר דמי הלינה המרביים שהחברה תשלם על לינת עובד השוהה בחו"ל מטעמה.

עוד צויין כי בעקבות הביקורת הודיעה החברה בסוף יוני 2012 כי היא מקבלת את הערות הביקורת, וכי היא כבר פעלה באישור הדירקטוריון, לתיקון הנוהל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן