יו"ר נמל אשדוד: "עסקיו של אלון חסן בבדיקה; זוהי רעידת אדמה"

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד גידעון סיטרמן. הבוקר אמר סיטרמן הבעי זעזוע על מעשיו של יו"ר עובדי הנמל אלון חסן. בראיון לגל"צ אמר גדעון סיטרמן כי "היו פיסות מידע לגבי כמה מתחומי עסקיו הפרטיים של חסן. הדברים התפתחו תוך כדי כהונתו כיו"ר ועד הציוד המכני. בעיני זו רעידת אדמה. לא תיארתי לעצמי את היקף הדברים".

עוד אמר סיטרמן כי עסקיו של חסן ומעורבותם בנמל אשדוד נמצאים בבדיקה של רשות החברות. במסגרת הבדיקה תבחן האפשרות כי בכירים בהנהלת הנמל ידעו על כך ולא דיווחו.

הקרב בין שלי יחימוביץ' לאלון חסן ממשיך. לאחר שאתמול קראה יו"ר האופוזיציה ליו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ללכת הביתה, היום ממשיכה יחימוביץ' בהאשמותיה. בראיון לגלי צה"ל אמרה יחימוביץ: "כמי שתומכת בעבודה מאורגנת ובזכות של העובדים להתאגד, אני אומרת הבוקר שאלון חסן מזיק להתארגנות העובדים. בעוד שנתניהו ולפיד מכריזים מלחמה על העבודה המאורגנת, אלון חסן הפך לכלי בידיהם במלחמה זו".

לטענת יחימוביץ', מעשיו של חסן משרתים את בעלי ההון השולטים במשק הישראלי. "מנהיג עובדים אמיתי חי בתוך הציבור שלו ולא מעליו. הוא לא עסוק באיך לנצל את הכוח שלו לעסקים פרטיים שממש במקרה עובדים עם הנמל. חסן משרת את כל בעלי השליטה שלא רוצים התארגנויות עובדים בחברותיהם".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עוד אמרה יו"ר האופוזיציה:"להיות מנהיג עובדים זו שליחות מורכבת וקשה. לקרב הזה צריך להתייצב בידיים נקיות. מנהיגים אלה עומדים לפעמים מול בעלי שליטה, הם שותפים במאבק נגד הפרטת שירותי המדינה והם צריכים לתת לגיטמציה למאבק העובדים". 

שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

"אני בעד שארגוני העובדים יהיו חזקים. נכון, להיבחר על ידי העובדים נותן עמדה של כוח, השאלה היא איך אתה נמנצל את הכוח שניתן לך".

בנוגע לאיומי חסן על יחימוביץ' על כך שתשלם על דבריה בפריימריז אמרה יו"ר האופוזיציה: "הוא בכלל איש ליכוד שמתמודד בעיר אשדוד אז שלא יאיים עליי".

בעקבות התחקיר ששודר אתמול בערב בערוץ 2, המפרט את עסקיו הפרטיים של חסן זימן יו"ר ההסתדרות עופר עיני לישיבה את יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי והיועצת המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד מיה פרי־אלתרמן בכדי לדון ולהחליט האם להזמין את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לוועדת משמעת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן