יו"ר קרן פייר זלמן שובל: "צריך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל"

"מכל הסיסמאות השונות של המחאה החברתית, הנושא הצודק ביותר והחשוב ביותר הוא נושא הדיור. אין לי ספק שמעבר לצעדים שהממשלה כבר נקטה – יצטרכו להינקט צעדים נוספים, כשהצעד הראשון צריך להיות פירוק מנהל מקרקעי ישראל". כך אומר שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, הבעלים של בנק ירושלים ויו"ר משותף של קרן פייר, זלמן שובל, בראיון לפורבס. 

"לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית, מודרנית ומערבית, תהיינה למעלה מ-95% מהקרקעות בצורה כזו או אחרת בבעלות המדינה", מסביר שובל, אשר הודיע השבוע על חזרה לפוליטיקה והתמודדות בבחירות המקדימות של הליכוד. "המחירים נשארים גבוהים, והבירוקרטיה גואה. טוענים שהשיקול הוא ביטחוני, אבל עוד לא ראיתי מישהו שרוכש קרקע ולוקח אותה לחוץ לארץ. אני מקווה שהממשלה שתקום אחרי הבחירות תקדם את הנושא".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המצטרף החדש לפוליטיקה מתייחס גם לשאלה אם פרוייקט היוקרה 'הירקון 96' שיזמה הקרן, ובו הפנטהאוז היקר בישראל (כ-150 מיליון שקל), אינו נוגד את עמדתו בנושא מצוקת הדיור: "בשום מקום בעולם לא מצפים מגורמים פרטיים שיפתרו את הבעיות החברתיות של המדינה. אני בעד שהממשלה תסייע לגורמים עסקיים לבנות להשכרה; אנחנו לא בנויים לעניין הזה, ולא יכולים להיכנס להשקעה לטווח ארוך. זה לא התפקיד שלנו". 

שובל מתייחס בראיון בהרחבה למחירי הדיור בישראל ולמחאה החברתית: "חלק גדול מהמחאה הזו היה כמובן פוליטי, אבל גם אלה שהמצב באמת כואב להם מבינים שזה לא אחד על חשבון השני. עברנו כבר את תקופת הסוציאליזם. התפקיד שלנו הוא להצליח, להרוויח, לשלם הרבה מיסים, ואת זה אנחנו עושים כדי שלמדינה תהיה אפשרות להקים פרויקטים בתחום החברתי". 

הראיון המלא עם שובל יפורסם מחר באתר פורבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן