יזמות חברתית טכנולוגית: על מה בעצם כל המהומה?

אחד התחומים המדוברים ביותר בקהילת היזמות הבין לאומית במהלך השנים האחרונות הוא היזמות החברתית. יזמים רבים מגדירים עצמם כ"חברתיים", קרנות השקעה ייחודיות להשקעה במיזמם חברתיים כמות בזו אחר וזו, ומשקיעות סכומי עתק במיזמים אלו ברחבי העולם. אפילו כמה מהמשקיעים הגדולים והמנוסים בעולם כבר טענו לא פעם כי השקעות חברתיות הן "הדבר הגדול הבא" בתחום ההשקעות, והפכו את העיסוק בנושא ללוהט ומבוקש אף יותר.

גם בישראל, רבים מהחברים בקהילת היזמים המפורסמת כבר הצטרפו לטרנד המתפתח. הם משקיעים זמן, מאמץ, עבודה קשה ולא מעט כסף בכדי להצליח לפתח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות מתקדמים ופורצי דרך – אשר יתורגמו הן לרווח כלכלי, והן לסיוע של ממש לאנושות ברחבי העולם.

כעת, נשאלת השאלה: איך קהילה עולמית של סטארטפיסטים חולקת באותה המוטיבציה והרצון העז להשפיע ולשנות את העולם? מה דוחף צעירים רבים להשקיע את השנים הכי טובות שלהם בפיתוח מוצר או שרות, לחיות חיים כל כך אינטנסיביים במרדף אחרי קרנות השקעות הון סיכון, לקוחות קצה או משתמשים – ועוד לנסות ולשפר את חייה האנושות על הדרך?

יזמות חברתית טכנולוגית, הדור הבא של המנהיגות הכלכלית

כשמדברים על יזמות חברתית טכנולוגית, על השפעה חברתית ועל השקעות חברתיות, אין הכוונה בהכרח לפתרונות טכנולוגיים גרידא. יזמות חברתית היא השאיפה לפתרונות חדשניים לבעיות חברתיות. היזמים רודפים אחר הזדמנויות לשרת מטרה זו, תוך התאמה מתמשכת ולמידה. הם מתמקדים בחשיבה מתאימה בעולמות העסקים ופועלים בכל מיני ארגונים: גדולים וקטנים, חדשים וישנים, דתיים וחילוניים, ועוד מגוון אדיר של ארגונים וחברות, במסגרתם ניתן לשלב בין הרווח הכלכלי לבין הרווח הערכי, אם תרצו.

צילום: thinkstockphotos

יזמים אלו מובילים חדשנות חברתית ושינוי של ממש בתחומים מגוונים אשר כוללים חינוך, בריאות, פיתוח סביבה ופיתוח ארגוני. הם פועלים לצמצום העוני, שיטות עסקיות והאומץ לחדש ולהתגבר על מנהגים מסורתיים. יזמים חברתיים הם אנשים שאפתנים ועקשנים אשר לא חוששים לתת לרעיונות להוביל אותם, גם אם המהלך מנוגד להיגיון הבסיסי. הם גם בעלי חזון, אופטימיים וראליסטים. הם הדור הבא של המנהיגות הכלכלית.

אבל יותר מכל, נראה שאנשים צעירים ובמיוחד יזמים חברתיים טכנולוגיים לא מחפשים "צדקה" – אלא אחר הזדמנות. אם נוכל לספק הון ומשאבים נוספים לאזורים בהם השוק צמא לפתרונות, נמצא הון אנושי יוצא מן הכלל עם רעיונות טכנולוגיים פורצי דרך ומוטיבציה גבוהה בהרבה מהממוצע להצליח ולספק פתרונות לבעיות חברתיות כמו אי שוויון, יוקר המחיה, התחממות גלובלית ועוד. ככאלה, יזמים חברתיים (ובעיקר טכנולוגיים) לא תמיד מודעים לעובדה שתעשיית ההון סיכון העולמית משתנה, וכי קרנות, אנג'לים ותוכניות רבות מתמקדים כרגע ב Tech for Impact – עד שהפך לטרנד החם בעולם ההשקעות כולו.

לכן, גם פורבס ישראל בשיתוף ארגון Socialize! Social Business Israelבחרו להתמקד השנה בתחום ההשקעות החברתיות, במהלך כנס מיוחד אשר נקיים בנושא בתאריך ה-25 בפברואר בתיאטרון הבימה בתל אביב. שבוע לפני כן, ב-18 לפברואר, נקיים את תחרות הסטארטאפים הראשונה בישראל בתחום Tech for Impact, אשר תתקיים במתחם "פפיטו" בת"א. אם גם אתם יזמים חברתיים ומעוניינים להגיש מועמדות לתחרות, כדאי שתמהרו – ההרשמה לתחרות נסגרת בתאריך ה-1 לפברואר!

להרשמה לתחרות – לחצו כאן

לאתר הכנס

ישפטו בתחרות: ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל ,Ourcrowd, ד"ר איריס גינזבורג מנהלת תוכנית היזמות בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב, גיא פרמינגר, שותף ומוביל טכנולוגיות, PwC , ססיל בליליוס שותפה בקרן ההון סיכון Impact 1st וקרן ליטני מייסדת Socialize.

הזוכים יוכרזו בוועידה המשותפת של פורבס וסושלייז ב 25 בפברואר בתיאטרון הבימה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן