יחזור לטפס? FXCM: "הפסקת האש עשויה למתן צניחת השקל"

לאחר שורה של צעדים (הבולט שבהם היה הורדת הריבית האחרונה והמפתיעה), נראה כי בנק ישראל סוף סוף הצליח במאמציו להחליש את ערכו של השקל ביחס למטבעות העולם. אך האם דווקא הסכם הפסקת האש יביא לצמיחתו המחודשת? במחלקת המחקר של FXCM ישראל העריכו הבוקר כי הדבר בהחלט ייתכן.

"מצד אחד, הסיום הזמני של ההתכתשות הצבאית עשוי למתן במעט את הצניחה של השקל", הסבירו. "ואולם, כעת מתחילים הדיונים על התקציב ובפני שר האוצר וראש הממשלה ניצבת דילמה לא פשוטה, האם להעלות מיסים או להרחיב את הגירעון. הספקולציות סביב הסוגיה הזו צפויה להשפיע על המסחר בדולר-שקל. אם עד לא מכבר הורגלנו שהדולר-שקל נע בשלו ללא קשר להתפתחויות הכלכליות והאירועים הגיאו-פוליטיים, הרי שהמצב כעת השתנה והשקל צפוי לגלות רגישות לכל נתון ולכל הצהרה כלכלית."

צילום: shutterstock

שער הדולר המשיך לעלות אתמול, בהמשך ישיר להחלטת הריבית המפתיעה אשר פורסמה ביום ב' האחרון – אך גם כחלק ממגמה עולמית כוללת. הדולר מטפס בימים האחרונים ביחס לכל המטבעות ברחבי העולם, וכעת הוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר 2013. "העובדה כי הדולר מתחזק למרות המשך עליות השערים בשוקי המניות מלמדת כי מתחולל שינוי מהותי במגמה של הדולר בעולם", המשיכו חוקרי FXCM בהערכתם. "ולמרות זאת, ייתכן מאוד כי בשוק המקומי נראה בימים הקרובים התמתנות במסחר בדולר-שקל, והתכנסות בין 3.55 ל-3.58".

אז האם הורדת הריבית האחרונה והמגמה העולמית הכוללת ימשיכו להכריע את הכף ולשמר את עלייתו של הדולר, או שמא הפסקת האש בדרום (אם אכן תישמר) תביא לעלייה מחודשת בערכו של השקל? התשובות יגיעו בימים הקרובים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן