יחימוביץ': בבוקר הבנקים מדווחים על רווח – ובערב מפטרים עובדים

"רק במציאות כלכלית מעוותת יכול בנק לדווח בבוקר על רווחים של מאות מיליונים ברבעון ובערב לשלוח הביתה מאות עובדים שאחראים באופן ישיר על יצירתם של אותם רווחים", כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', על הדיווחים לפיהם בנק לאומי והפועלים יפטרו מאות עובדים.

"העובדה שהפיטורים נעשים תחת השם המכובס 'פרישה מרצון' לא מסתירה את המציאות המרה שבה נשלחים מאות אנשים הביתה בגיל שבו הסיכוי שלהם למצוא עבודה אחרת שואף לאפס, והם נידונים לחיפוש בלתי נגמר של עבודה עד לגיל הפרישה", אמרה יחימוביץ'. "זו תמונת המצב העגומה של מעמד הביניים שנשחק עד דק".

ביום חמישי פרסם בנק לאומי כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הוכפל ביותר מפי 3, מ-155 מיליון שקל ל-479 מיליון שקל. מן הדוחות עולה כי הכנסות הבנק מריבית עלו ב-31 מיליון שקל ל- 1.8 מיליארד שקל, וחל זינוק משמעותי בהכנסות שאינן מריבית – מ-675 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ל-1.2 מיליארד שקל ברבעון השלישי השנה.

גם בנק הפועלים דיווח על עלייה משמעותית ברווח הנקי, הבנק דיווח על רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסכול של 625 מיליון שקל לעומת 471 מיליון שקל – עלייה של 32.7%. מתחילת השנה גדל האשראי של בנק הפועלים ב-1.4% ל-249.9 מיליארד שקל.

בתגובה לפרסומים על פיטורים בבנק לאומי, אמרה יו"ר ועד העובדים מירי רובינו כי "ועד העובדים מבקש להרגיע את עובדי הבנק המסורים שלנו כי בלאומי לא יפוטרו עובדים. פיטורי עובדים הינם קו אדום שלא נאפשר את חצייתו לעולם. לא ניתן לאף אחד לנצל דיבורים על כביכול התייעלות בכדי לפגוע ולו בעובד אחד, ואני מניחה שגם ההנהלה יודעת זאת. העובדים הפורשים הנם עובדי מיקור חוץ, ואינם מהווים חלק מסגל העובדים הקבוע של הבנק. יתר על כן, יודגש כי לעובדי לאומי ישנו הסכם עבודה ומדיניות ברורה של ועד עובדי לאומי לגבי פרישה מרצון של העובדים. קרי, הוועד ידאג לאפשר לכל עובד להגיע לגיל פרישה בכבוד, ומשיגיע לגיל זה יפרוש ויקבל את הפנסיה המגיעה לו. יצוין עוד כי הוועד לעולם אינו מעודד את העובדים לפרוש לפני הגעתם לגיל פרישה ואף אינו מתערב בתנאים שההנהלה מציעה להם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן