יחימוביץ': "בקשת נתניהו לעסוק בעצמו בתיק המניות היא מגונה"

"הבקשה של נתניהו מוועדת ההיתרים לעסוק בעצמו בתיק המניות שלו היא בקשה מגונה", כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בעקבות בקשת ראש הממשלה לבצע שינויים בתיק ההשקעות שלו, ולאחר מכן החלטתו למשוך את הבקשה.

הכללים למניעת ניגוד עניינים שפורסמו על ידי משרד מבקר המדינה קובעים כי שרים, ראשי ממשלה וחברי כנסת צריכים להחזיק את כספם ב"נאמנות עיוורת", כשהם מורשים להעניק הוראה חד פעמית בתחילת הכהונה לגבי אופי ההשקעה במתבקש. כל שינוי מעבר לכך דרוש את אישור ועדת ההיתרים במשרד המבקר, אליה כאמור פנה נתניהו לפני שחזר בו.

"כל ילד מבין שראש הממשלה חשוף באופן עמוק ביותר למידע ביטחוני וכלכלי" | צילום: רויטרס

לדברי יחימוביץ', "הרעיון שראש הממשלה יכריע גורלות ביד אחת, ובידו האחרת ישחק במניות – הוא הפרת אמון מול הציבור. נבחרי ציבור לא רשאים לשחק במניות, נקודה.  הפקדת התיק שלהם בנאמנות עיוורת, בידי אדם מקצועי, כמתחייב בחוק – מספיקה בהחלט לניהול חסכונותיהם".

"כל ילד מבין שראש הממשלה חשוף באופן עמוק ביותר למידע ביטחוני וכלכלי שיש לו השפעה דרמטית על ערכן של מניות ועל המסחר בבורסה בת"א ואפילו בבורסות העולם.
יותר מזה: נתניהו יכול, בכוח החלטותיו, לחולל בעצמו תנודות בשוק. חבל שהוא לא מבין את הפגם העמוק שבבקשתו", הוסיפה יחימוביץ'.

יחימוביץ' הזכירה בדבריה עם את הביקורת החריפה שספג הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה דן חלוץ, שלאחר המלחמה התגלה כי בתחילתה מחר את תיק ההשקעות שלו. "הציבור הביע אז סלידה מכך, ובצדק".

גם יו"ר קדימה וראש האופוזיציה שאול מופז ביקר את ההחלטה: "בקשת ראש הממשלה לשנות את הרכב תיק ההשקעות שלו הינה צעד תמוה, שיש בו יותר מרמז על כוונותיו. התנהלות זו מעידה כי הוא ער לסיכונים העצומים לביטחון המדינה ולסכנת הקריסה של הכלכלה הישראלית, הנובעים מהחלטה נמהרת מיותרת ולא שקולה של תקיפה ישראלית עצמאית באיראן", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן