יחימוביץ': "ועדת ששינסקי 2 – תעתוע של לפיד בזמן שהוא מנחית על הציבור גזירות קשות"

"כמנהגו, שר האוצר לפיד נוהג לשלוף שפן בדיוני כדי לתעתע בציבור בזמן שהוא מנחית עליו גזירות קשות", כך אמרה היום יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בעקבות הודעתו של יאיר לפיד על מינוי ועדת ששינסקי 2 לבחינת המיסוי על משאבי הטבע בישראל.

הוועדה, בראשות פרופ' איתן ששינסקי, שהוביל את הוועדה לבחינת תמלוגי הגז והנפט, תפעל כדי להבטיח כי החלק אותו מקבלת המדינה (מסים, תגמולים, ותשלומים אחרים) ישקף את המגיע לציבור כתוצאה משימוש במשאבי טבע לאומיים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לדברי יחימוביץ', לפיד יכול היה להטיל מיסוי על אוצרות הטבע ללא ועדה, "ממש כשם שהוא מטיל היום בהביאו את התקציב גזירות קשות על 99% מהציבור מבלי להקים ולו צל צלה של ועדת בדיקה".


צילום: מרק ישראל סלם

"נתניהו ולפיד הכריזו מלחמה על רוב הציבור", אמרה יחימוביץ'. "איש לא ייצא היום נקי מפגע מלבד המאיון והאלפיון העליון שמקיפים אותם: העובדים, הפנסיונרים, הסטודנטים, הקשישים הסיעודיים, עקרות הבית, זוגות צעירים, עניים ומעמד ביניים – כולם קורבנות ישירים של תקציב וחוק הסדרים חסרי תקדים ופגיעתם הרעה".

יחימוביץ' הציעה ללפיד "להקים ועדת ששינסקי על 15 מיליארד השקלים שהוא מטיל היום כמסים על בני אדם רגילים. זועקת לשמיים העובדה שוועדת ששינסקי תגיש מסקנות ראשוניות רק בעוד שנה, בינתיים מוענקת חסינות גמורה למי שמפיקים מיליארדים מאוצרות הטבע השייכים לכולנו – ומי שנתבע לשלם את המחיר באופן מידי וקשה מנשוא הם הוא רוב הציבור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן