יחימוביץ': "נתניהו המציא – אין מדינות בהן הגז קבור באדמה"

"ראש הממשלה שלנו המציא היום כמה מדינות דמיוניות כדי שהמתנה שנתן היום לטייקוני הגז – 350 מיליארד שקלים שירוויחו בתמורה ליצוא הגז שלנו –כדי שהמתנה הכבירה הזאת תיראה לכם הגיונית", כך כתבה הערב יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. 

בתגובה על דבריו של נתניהו היום בישיבת הממשלה בה אושרה מכסת ייצוא של 40% מעתודות הגז הטבעי, אמרה יחימוביץ': "יכול להיות, יכול להיות, שראש הממשלה שמע את סיפור האגדה מתשובה עצמו כשהוא ורעייתו ארחו את תשובה".

דבריה של יחימוביץ' מתייחסים למשפט שאמר נתניהו בדבר מדינות בהן יש גז "קבור באדמה". נתניהו התייחס בדבריו למדינות שלטענתו שמרו את הגז לעצמן ולא אפשר יצוא: "את הטעות הזאת, הכניעה לפופוליזם, עשו כמה מדינות ושמרו את הגז אצלן. כעת הוא קבור באדמה מתחת לשכבות של פופוליזם ובירוקרטיה".


שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

יחימוביץ' בתגובה כתבה: "יש מדינות, כמו בריטניה, שהיו לה אוצרות גז ונפט נפלאים בים הצפוני, אבל היא מיהרה לייצא אותם, העתודות התדלדלו, בריטניה עדיין מחויבת לייצא, אבל באותו זמן… קונה גז במחיר מופקע מקטאר. עוד דוגמאות? מצרים. סובלת ממחסור חמור בגז ובאנרגיה. אזרחיה פשוט יושבים בחושך, מחכים לגז מקטאר, ומייצאים גז לסין. עוד? ארגנטינה. את חברת הגז הלאומית שלה קנתה חברה ספרדית שיצאה גז בכמויות כאלה, עד שנשיאת ארגנטינה נאלצה להלאים בחזרה את החברה – כדי לספק אנרגיה לאזרחי המדינה".

היום הודיעה יחימוביץ' ביחד עם ח"כ רובי ריבלין וכמה חברים נוספים מהאופוזיציה כייגישו מחר עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה, מתוך כוונה להעבירה לדיון בכנסת לפני שהיא מאושרת. את העתירה יחימוביץ', ריבלין, משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכלכלה פרופ' אבישי ברוורמן (העבודה), בשיתוף עם המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, המכון הישראלי לתכנון כלכלי והפורום הישראלי לאנרגיה. את העותרים ייצגו עו"ד אפי מיכאלי, ערן צין, ד"ר עופר סיטבון ונטע דגן.

לדברי העותרים, החלטת הממשלה חסרת תוקף, שכן היא "עומדת בסתירה לכלל בדבר 'הסדרים ראשוניים' בהיותה מעגנת שורה של הכרעות שיש בהן כדי להוביל לפגיעה בזכויות יסוד".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן