ייקור הדלקים ממשיך לפגוע בחברת החשמל: הפסידה 205 מיליון שקל

הכנסות חברת החשמל ברבעון השני של השנה עלו ב-21%, אך החברה רשמה הפסד נקי של 205 מיליון שקל, אל מול רווח נקי של 363 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, כך עולה מדוחות החברה שפורסמו היום.

מן הדוחות עולה כי החברה הגדילה את הכנסותיה, מ-5.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל ל-6.2 מיליארד שקל, אך פיצוץ צינור הגז ממצרים והידלדלות המאגר ים תטיס הביאו לשימוש המוגבר בדלקים יקרים יותר, מה שהעלה את ההוצאות של חברת החשמל, ותרם לקיזוז ברווח.

לפי החברה, עלות השימוש בדלקים ברבעון השני הגיעה ל- 4.56 מיליארד שקל, לעומת 2.39 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 90% . סך כל עלות השימוש בדלקים במחצית הראשונה הגיעה ל-9.7 מיליארד שקל, בהשוואה ל-4.65 מיליארד שקל במחצית השנה שעברה.

החברה הודיעה, כי בעקבות התמיכה התזרימית של הממשלה, שבאה לידי ביטוי השבוע באישור ועדת הכספים של הכנסת להנפקה נוספת בערבות המדינה, ובעקבות שורת צעדים נוספים שבוצעו במהלך השנה האחרונה, יתאפשר לדעתה גישור על המשבר התזרימי הקשה שנובע מהמחסור החמור בגז טבעי.

יו"ר הדירקטוריון, אלוף במיל. יפתח רון-טל: "חברת החשמל מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם משבר תזרימי בהיקף נרחב, הנובע ברובו מאי אספקת הגז והשימוש בדלקים חלופיים יקרים הרבה יותר ומזהמים. העלויות האדירות של הדלקים החלופיים לגז הם הגורם לגידול הענק בהוצאות שגרם להפסדי החברה".

"אנו מעריכים ומוקירים את המאמצים הרבים של ממשלת ישראל ומשרד האוצר לסייע לחברת החשמל בתקופה קשה זו, תוך גילוי אחריות רבה למצבו הקריטי של משק החשמל – למען המשך אספקת חשמל סדירה. צעדים אלו מהווים אמון בחברת החשמל ובהנהגתה ויצעידו את משק החשמל לעתיד טוב יותר".

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן. צילום: יוסי וייס

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן הוסיף כי "הוצאות החברה לרכישת דלקים זינקו בחציון הנוכחי מ-4.65 מיליארד שקל בחציון אשתקד, ל-9.74 מיליארד שקל בחציון הזה. בנוסף לעלויות הדלקים הגבוהות, החברה הגיעה למשבר תזרימי חמור שבעטיו אנו נוקטים לאחרונה שורה של צעדים בסיוע ממשלת ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן