ימשיכו לרחף: המגמות שיעצבו את תעשיית הרחפנים ב-2019

במובנים רבים, 2019 תהיה עוד שנה משמעותית עבור תעשיית הרחפנים המסחרית. עם הגברת הרגולציה בארץ ובעולם סביב אותם כלי טיס קטנים, דבר שהתרחש גם בשנה שעברה, נראה שגם השנה הרגולציה בתחום תמשיך להתהדק יחד עם מגמות אחרות שצפויות ללוות את התחום. הנה מגמות בולטות בהתפתחות שוק הרחפנים המסחריים ב-2019.

שימושים נוספים מעבר לצילום | צילום: shutterstock

שימוש עסקי נרחב

אימוץ הרחפנים עבור שימושים עסקיים יתרחב בכמה תעשיות נבחרות כמו חקלאות, בנייה, ביטוח, כרייה, בטיחות ציבורית, קידוחי נפט וגז, ביצוע סקרי הנדסה, תקשורת ושירותים.

בשנה שעברה החלו החברות להשתמש יותר ברחפנים מעבר לשימוש הארעי שעשו בהם – אז הם התמקדו במיקור חוץ כדי לקבוע את כדאיות השימוש בהם. השנה אנו מצפים לראות דיווחים על כך שחברות רוצות להרחיב את הצוותים שלהם ולהוסיף שימושים נוספים ברחפנים מעבר לשימוש בהם עבור פעולות צילום.

איחוד ספקים נוסף

רוב הצמיחה של תעשיית הרחפנים עד כה באה מן ההתלהבות בה אחזו רבים לפיה רחפנים הולכים לשנות לחלוטין תעשיות שונות ולכן פורסמו תחזיות ענק שהניעו השקעות. במהלך השנים, ראינו שהחלומות הללו התפוגגו כשספקים כמו 3D Robotics ו GoPro-לא התעשרו בקלות. השנה שעברה לא היתה יוצאת מן הכלל. התרסקותה של Airware ושחרור דו"ח התוצאות הפיננסיות המאכזבות של Parrot מעניקים לנו הצצה למה שיקרה בשנה הקרובה.

עם זאת, יתכן גם שחברות ענק ירכשו חברות קטנות יותר ויבטיחו תזרימי הכנסה חדשים.

אי אמון ציבורי ואחריות אזרחית

למרות היתרונות של שימוש ברחפנים מסחריים, לציבור הרחב עדיין יש דאגות בנושא בעיקר סביב בטיחות, פרטיות ומטרד ציבורי. אחרי הכישלון של שדה התעופה גטוויק באנגליה, צפו לכותרות נוספות ב-2019. במובנים רבים אלו סיפורים שפוגעים במפעילי הרחפנים המסחריים, אשר לעתים קרובות צריכים לקבל אישור מבעלי קרקעות, כדי שיוכלו לטוס מעליהן ולבצע צילומים שונים עבור מיפוי וכדומה.

החשש מחדירת רחפנים לשטח שדות תעופה | צילום: shutterstock

המשך הדומיננטיות של DJI

יצרנית הרחפנים הסינית DJI ממשיכה לשלוט בשוק והרוויחה השנה בכל קטגוריות המוצרים שלה. נתוני הסקר האחרונים מראים ש- DJI הוא עדיין המותג הדומיננטי ברכישות רחפנים, עם נתח שוק עולמי של 74%. את רוב הדומיננטיות של DJI ניתן לייחס לפיתוח המוצר המואץ ולהתקדמות הטכנולוגית. ורק בשנה שעברה, החברה פרסמה שתי סדרות חדשות, Phantom 4 RTK ו-Mavic 2 Enterprise. תחזית בטוחה היא שהנהלת החברה תמשיך להשקיע בהשקעה האסטרטגית שלהם ב-Hasselblad וכן במתקן המחקר והפיתוח בפאלו אלטו, קליפורניה.

חיישנים, תוכנה והתפתחות הבינה המלאכותית

יחד עם הודעות על התפתחות חיישני ההדמיה חדשה בשנת 2019, מצפים לראות בשנה הבאה גם התקדמות בתוכנות ההדמיה. סביר להניח שבקרוב חברות הדמיה אווירית ומיפוי יכריזו על יכולות בינה מלאכותית (AI) שיטמיעו ברחפנים. כבר עכשיו, יש כמה רחפנים מבוססי בינה מלאכותית שמסוגלים לזהות תמונות ולנתחן, אבל הטכנולוגיה בשלבי פיתוח מוקדמים לפני כניסה לשימוש מסחרי נרחב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן