יעלון: "איראן במצוקה. ימים יגידו אם המהלך הדיפלומטי יצלח"

חג הסוכות בפתח, ואת ההזדמנות החגיגית ניצל שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, כדי לארח בסוכתו שבקריה מספר חיילים וקצינים חלוצים ופורצי דרך בתחומם. בראיון לגל"צ, גם התייחס השר יעלון למאמצים הדיפלומטיים מול איראן ולהארכת כהונתו של הרמטכ"ל בני גנץ.

יעלון טען כי ימים יגידו אם הדיפלומטיה בעניין איראן אכן תישא פרי. לדבריו, "עצם העובדה שרוחאני נבחר כנשיא, כמו גם המדיניות הנוכחית של איראן – מצביעים על המצוקה נוכח הסנקציות הכלכליות".

יעלון הוסיף כי איום צבאי אמין ולחץ כלכלי יקבעו האם המערב יצליח לנצל את המשבר באיראן כדי למצות מהלך דיפלומטי, באופן שבו האיראנים יוותרו על תוכנית הגרעין שלהם. לדבריו, "ימים יגידו אם המהלך הדיפלומטי יצלח. אנחנו מקווים שכן, אבל נערכים כאילו 'אם אני לי מי לי'".

על השנה הקרובה אמר יעלון: "אני ואנשי מערכת הביטחון צריכים להתאמץ כדי שאכן תהיה שנת ביטחון טובה. נעשה כמיטב יכולתנו שהשנה הקרובה תהיה טובה לפחות כמו השנה שעברה. זה לא מובן מאליו במצב האזורי, ואני מקווה שנוכל להמשיך להוביל את הספינה של ישראל לחוף מבטחים, כמו גם לשגשוג וביטחון".

"בני מביא את צה"ל להישגים". יעלון וגנץ | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

על הגדר שהוצבה בדרום, אמר יעלון: "הגדר היא מכשול ומערכת שחשובה ביותר לא רק נגד מסתננים. מ-2,000 מסתננים החודש היו אפס. היא משמשת גם נגד טרור. המצב בסיני מהווה בעיה ואתגר לכולנו, ואנחנו מטפלים בו גם עם יחידות טובות שפרושות לאורך הקו, ואמצעי מודיעין כדי לגרום לשקט".

לאחרונה, כזכור, הוארכה כהונתו של הרמטכ"ל גנץ בשנה נוספת. על כך, אמר יעלון כי מדיניותו בעניין ברורה: "רמטכ"ל צריך לכהן ארבע שנים, עם אפשרות להארכה. זה מה שצריך להיות. לקראת החלפתו של בני אני אוביל מהלך כזה".

"ההחלטה להאריך את כהונתו של בני אושרה בממשלה בהמלצתי ובאישור ראש הממשלה. זה אות ההערכה מכל ממשלת ישראל ומהציבור לאופן בו הרמטכ"ל מתפקד ומביא את צה"ל להישגים חשובים ברוגע, בבטחה ובאחריות", אמר יעלון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן