יעלון התנצל: לא התכוונתי לפגוע בקרי. אנו מעריכים את מאמציו

לאחר הסערה שעורר בקרב הממשל האמריקאי, התנצל הערב (ג') שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על הציטוטים שיוחסו לו הבוקר בידיעות אחרונות, ובהם הביע לכאורה ביקורת חריפה על מזכיר המדינה האמריקאי ("משיחי", "אובססיבי", "שיקח את הנובל ויניח לנו").

"ישראל וארצות הברית שותפות למאמץ לקידום המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים בהובלת מזכיר המדינה קרי", נכתב בהודעת יעלון, שפורסמה בעברית ובאנגלית. "אנחנו מעריכים את מאמציו הרבים של מזכיר המדינה למטרה זו. שר הביטחון לא התכוון לפגוע במזכיר המדינה, והוא מתנצל אם מזכיר המדינה נפגע מהדברים שיוחסו לשר".

במהלך היום גינו האמריקאים בתקיפות את הדברים שיוחסו ליעלון. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר בתדרוך עיתונאים כי "הפקפוק במניעיו של המזכיר קרי ועיוות הצעותיו אינם דברים המצופים משר בטחון של בת בריתנו הקרובה".

מוקדם יותר אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית ג'ן סאקי כי "הערותיו של שר הבטחון, אם צוטטו נאמנה, הן פוגעניות ובלתי הולמות, במיוחד לאור כל שעושה ארה"ב על מנת להבטיח את בטחונה של ישראל". לדבריה של סאקי, "קרי וצוותו עובדים לילות כימים על מנת לקדם הסכם שלום שיאפשר את בטחונה של ישראל".


יעלון. "לא התכוון לפגוע במזכיר המדינה". צילום: רויטרס

יעלון עצמו ניסה לרכך את הדברים שיוחסו לו, ומסר לתקשורת: "בנוגע לפרסום הבוקר: היחסים בין ארצות הברית וישראל הם אינטימיים ובעלי משמעות רבה עבורנו. ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ובעלת הברית החשובה ביותר שלנו, וכשיש מחלוקות אנחנו מלבנים אותן בתוך החדר, כולל עם מזכיר המדינה קרי איתו אני מקיים שיחות רבות בנוגע לעתידה של ישראל. אמשיך לשמור בנחישות, באחריות ובשיקול דעת על ביטחונם של אזרחי ישראל".

עם זאת, ערוץ 2 דיווח כי בארה"ב לא הסתפקו בכך, וכי בממשל האמריקאי דרשו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ידגיש באופן פומבי את מאמציו של קרי להביא להסכם שלום, ובכך יתנער מהציטוטים שיוחסו ליעלון.

נתניהו התייחס להתבטאות שיוחסה ליעלון במסגרת הישיבה החגיגית שנערכה לרגל יום הולדת ה-65 של הכנסת, אליה בחרו מרבית חברי הכנסת שלא להגיע. נתניהו אמר כי "גם כשיש לנו חילוקי דעות עם ארה"ב הם תמיד לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. אנו עושים, בשיתוף פעולה עם נשיא ארה"ב, עם סגן הנשיא ושר החוץ, מאמצים במטרה לקדם שלום, ביטחון ויציבות באיזור".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן