יעלון: קשה לשחרר רוצחים, אבל החלטנו לתת הזדמנות למשא ומתן

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום (ג') לסאגת שחרור המחבלים, ש-26 מהם יחזרו הלילה אל משפחותיהם, וזאת על רקע מחאת משפחות הקורבנות שמחאו נגד שחרור פלסטינים עם דם על הידיים.

״ההחלטה לגבי שחרור המחבלים היא החלטה כבדה לכל חברי הממשלה ולי באופן אישי. את חלק מהמחבלים אני מכיר, את חלקם עצרתי כשהייתי מפקד אוגדת יהודה ושומרון בתחילת שנות התשעים. זו בהחלט הרגשה כבדה, ובעיקר למשפחות השכולות. ליבי איתן. יש מכלול של שיקולים שעומדים בפני ראש ממשלת ישראל, וממשלת ישראל, ועל רקע מכלול השיקולים הזה קיבלנו החלטה בלב כבד לשחרר אותם. אם מישהו מהם יחזור לסורו, הוא יחזור לכלא לרצות את העונש״.

בהתייחס לטענות שהסכם שחרור המחבלים ריק מתוכן ולא יסייע לפריצת דרך במו"מ המדיני, השיב שר הביטחון: "נחיה ונראה. קבענו לעצמנו ש-9 חודשים אנחנו ננסה להגיע למשהו עם הפלסטינים, אנחנו מנסים כבר 20 שנה מאז אוסלו, מעל 120 שנה של סכסוך, ואפשר לשמוע בנימת דבריי את הסקפטיות, אבל החלטנו לתת לזה הזדמנות".

יעלון בסיור בצפון | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

יעלון ערך סיור בגבול לבנון עם בכירי פיקוד הצפון, אך עיקר תשומת הלב של מערכת הביטחון בימים האחרונים נתון לגזרה הדרומית, ויעלון התייחס ליירוט רקטת הגראד ששוגרה הלילה לעבר אילת.

"לא במקרה הצבנו באזור סוללת כיפת ברזל כדי להגן על העיר", אמר יעלון, "בכלל בסיני כעת, כפי שאנחנו יודעים מזה זמן, יש טרור אסלאמי קיצוני שתוקף בעיקר את הצבא, המשטרה וכוחות הביטחון המצריים, וגם מנסה לפגוע בנו".

״תושבי אילת והתיירים לא צריכים להיערך לשינוי בשגרת חייהם. בשביל זה הורדנו כבר לפני חודש את סוללת כיפת ברזל לאזור, מתוך הנחה שיש איום מסיני. בין אם יש התרעה או אין התרעה אנחנו פועלים תחת ההנחה שפעילות הטרור בסיני עלולה להקרין גם על אילת וגם על יישובים אחרים בגבול סיני, לכן צה"ל מתוגבר שם עם כוחות טובים וכמובן עם סוללת כיפת ברזל, שתמשיך להגן על אזרחי ותיירי אילת כך שיוכלו להמשיך לחיות בביטחון. כרגע אנחנו לא רואים התרעה קונקרטית לגבי ירי נוסף לעבר אילת, אבל הנחת העבודה בדרום היא שיש טרור בסיני שיכול בהחלט לנסות ולפגוע שוב״, הוסיף יעלון.

שר הביטחון, שאמר בסוף השבוע כי ישראל מכבדת את את הריבונות המצרית בסיני ועוקבת אחר פעילות הצבא המצרי למיגור הטרור באזור, חזר והדגיש את הדברים, אך הפעם הוסיף: "כפי שראיתם, הלילה אחת מחוליות הטרור האלו הצליחה לשגר רקטה לאילת, ואני מקווה שנחזיר את השקט גם לדרום מוקדם ככל האפשר, כמו כאן בגבול הלבנון".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן