ירושלים: בדרך להטבות ארנונה לתושבים

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יביא לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה, שורה של הנחות והקלות בארנונה לתושבי העיר ובעלי העסקים בה. הצעד מגיע במטרה לעודד את הפעילות העסקית בעיר, כדי להגביר את הצמיחה הכלכלית והאטרקטיביות של העיר בקרב בעלי עסקים.

ברקת אמר בהקשר זה כי "כלכלת העיר נמצאת בצמיחה. הצעדים שאנו יוזמים יהפכו את ירושלים לאטרקטיבית יותר, המושכת אליה יותר תושבים ועסקים, זאת לצד ההשקעות הרבות שלנו בהעלאת איכות החיים של התושבים. אני רואה חשיבות רבה בעידוד העסקים בעיר. מתן ההטבות לבעלי העסקים בארנונה תעודד את המסחר, תמשוך עסקים לעיר, תביא לתוספת משרות ותביא לצמיחה כלכלית ממנה ייהנו כל תושבי העיר".

בין ההטבות המרכזיות שמציע ראש העיר – ניתן למנות את הגדלת שיעור ההכנסה, המעניק הנחה של 4.5% בארנונה לזכאים, דבר שיגדיל את גובה ההנחה בארנונה לתושבים רבים, סטודנטים ומשפחות.

ברקת | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף, מבקש ראש העיר להפחית את הארנונה למשרדים, עסקים ומסחר בשיעור של 2% בשנים 2015-2014 – במטרה לעודד את המסחר בעיר. ההצעה ממתינה לאישור משרד הפנים. כמו כן, מבקשת העירייה לאשר תעריפים מוזלים לאולמות שמחה, וזאת בנוסף להקלות דומות שהועלו כבר, ועוסקות במחסנים עסקיים גדולים ומרכזי שירות בנקאיים.

בנוסף, בשנת 2015 תחל העירייה בגביית ארנונה כפולה מדירות הרפאים בעיר, יוזמה שיזם ברקת ואומצה על ידי שר הפנים והממשלה. ארנונה כפולה תיצור תמריץ לבעלי הדירות להשכירן לצעירים וסטודנטים.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן