ירושלים רוצה להיות LA: תשקיע מיליוני שקלים כדי למשוך הפקות קולנוע וטלוויזיה

לאחר שסדרות טלוויזיה ישראליות דוגמת "בטיפול", "חטופים" ו"בני ערובה" פרצו את תקרת הזכוכית הישראלית ויצאו לנסות את מזלן בחו"ל, כעת עיריית ירושלים רוצה לעשות מהלך הפוך – ולמשוך מפיקי קולנוע וטלוויזיה מהעולם, אשר יבואו לצלם בסמטאות עיר הבירה הישראלית. לשם כך, הכריז היום משרד הכלכלה על שיתוף פעולה מרשים אשר כולל את משרדי האוצר, הכלכלה, התיירות, המשרד לענייני ירושלים והתפוצות ועיריית ירושלים – אשר ישקיעו סכום של 22 מיליון שקל בכדי לתמוך בהפקות בינ"ל אשר יגיעו לעיר.

מדובר במודל עסקי – תיירותי אשר כבר הופעל בהצלחה בשורה של ערים מובילות בעולם, ומטרתו ברורה: למשוך את המפיקים הבינ"ל לעיר, בכדי להציג את נופיה ורחובותיה של ירושלים על מסכים רבים ככל הניתן ברחבי העולם כולו, במהלך אשר יוכל למשוך תיירים לישראל ולסייע למיתוג "אזרחי" חיובי של העיר, ושל ישראל בכלל.

תהפוך לאתר צילומים בינ"ל מוביל? ירושלים | צילום: shutterstock

בכדי לפתות את המפיקים הזרים, תציע הקרן החדשה מענק של עד 14 מיליון שקלים עבור עונת הצילום הראשונה של סדרה. בתמורה, יתחייבו המפיקים להשקיע 25 מיליון שקלים בהפקת התוכנית בארץ, וכן לצלם חלקים נרחבים מן הסדרה בירושלים עצמה. על פי הקריטריונים, גובה המענק מטעם ממשלת ישראל לא יכסה יותר מ-25% מכלל הוצאות ההפקה בארץ.

"בימים בהם בעולם המדברים על חרמות, אין דבר יותר חשוב מאשר להביא את פניה היפות של ישראל ולקדם הפקות בינלאומיות בבירה", אמר הבוקר שר הכלכלה נפתלי בנט. "באמצעות שחקנים, מסכים ונופיה של ישראל, זו הדרך הנכונה ביותר להילחם בדה לגיטימציה".

הראשונה ליהנות מהמענק החדש תהיה רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, אשר הודיעה כי בקרוב תחל לצלם סדרת מתח חדשה – אשר עלילתה תתרחש בעיר העתיקה בירושלים. על פי פרסומים שונים בארה"ב מדובר בהפקה מרשימה למדי, אשר תקציבה יעמוד על עשרות מיליוני דולרים. את הסדרה יצרו הבמאי הישראלי גידי ריף ("חטופים") ושותפו האמריקאי הבמאי טים קריג, והיא תביא את סיפורו של סוכן FBI אשר פועל בעיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן