ירידה חדה באבטלה משכה את בורסות וול סטריט לעליות

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית על רקע ירידה חדה בתביעות האבטלה הראשונות בשבוע שעבר. עם זאת, החשש מפני המצוק הפיסקלי המתקרב בארה"ב העיב גם היום על המסחר, כאשר חילוקי הדעות בין הרפובליקנים לדמוקרטים מונעים התקדמות במשא ומתן בנושא. 

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רשמו עלייה קלה של כ-0.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו.

היום פרסם משרד התעסוקה האמריקאי כי בשבוע שעבר נרשמה ירידה של 6.3% בתביעות האבטלה הראשונות שעמדו על 370 אלף תביעות. מדובר בירידה חדה מצפי האנליסטים, אולם לדברי המשרד זהו מספר התביעות הממוצע בעשר השבועות האחרונים, כולל התקופה שלאחר הוריקן סנדי. 

צילום: רויטרס

עוד נמסר מהמשרד כי באוקטובר נוספו למשק האמריקאי 177 אלף משרות חדשות, אך בשל השפעות הוריקן סנדי על החוף המזרחי של המדינה, האנליסטים צופים כי בנובמבר יתווספו רק עוד 100 אלף משרות חדשות. 

אתמול פורסם כי הבנק הפדרלי שיתכנס בשבוע הבא צפוי להודיע על סבב נוסף של רכישת אג"ח. בניסיון נוסף להרים את כלכלת המדינה המקרטעת צפוי נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי להודיע בשבוע הבא על סבב נוסף של רכישת אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר. המהלך החדש צפוי לצאת לפועל בתחילת 2013. להערכת אנליסטים רכישת האג"ח תמשך באותו קצב כפי שבוצעה עד היום המטרה לשמור על הסטטוס קוו בשוק. החלטת הבנק מחזקת את ההערכה כי הוא יבצע רכישת אג"ח כוללת בהיקף של 85 מיליארד דולר וימשיך לשמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2015.

הער פורסם כי חברת פייסבוק נמצאת במגעים לרכישת מערכת הפרסום המקוון אטלס סולושנס ממיקרוסופט. מדובר במערכת ניהול מדיה שעלולה להעניק לרשת החברתית יכולות דומות לאלה של גוגל בתחום. את המערכת רכשה חברת מיקרוסופט ב-2007 תמורת שישה מיליארד דולר ועל פי ההערכות היא צפויה למכור אותה לפייסבוק בהרבה פחות. מניית פייסבוק רשמה היום ירידה של 2.6%. חברת מיקרוסופט סיימה את יום המסחר עם עלייה קלה של 0.2%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן