ירידות בוול סטריט על רקע ההפגנות באירופה: מניית פייסבוק זינקה ב-12.6%

על רקע חוסר הוודאות לגבי הצוק הפיסקלי וההפגנות האלימות באירופה, ננעל היום המסחר בבורסות וול סטריט בירידות. נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר ומדד המחירים לצרכן אשר פורסמו היום בארה"ב, על אף שהציגו ירידות קלות, תאמו את ציפיות האנליסטים. הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב פירסם הערב את פרוטוקול הישיבות לקביעת הריבית לחודש נובמבר, מהם עולה כי חלק מהמשתתפים בוועידה תומכים בהרחבה כמותית נוספת בקרוב.

מדד דאו ג'ונס רשם ירידה של 1.4%, מדד הנאסד"ק נחלש ב-1.3% ומדד ה-S&P 500 איבד 1.4% מערכו.

המשבר באירופה העלה היום הילוך כשארגוני עובדים וארגונים חברתיים השביתו את הפעילות הכללית במדינות גוש היורו. השביתות חלו במדינות דרום היבשת, ביניהן יוון, איטליה וספרד. בנוסף התקיימו הפגנות המונים, חלקן אלימות, בערים הגדולות באירופה, סמוך למוסדות ממשלתיים. האירועים הובילו לכך שהמדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות: הבורסה הלונדונית נחלשה ב-1.1%, ומדד ה-Cac 40 הצרפתי איבד 0.9% מערכו, כמו גם הדאקס הגרמני אשר רשם ירידה של 0.9%.

צילום: רויטרס

היום הסתיימה תקופת הנעילה של כ-800 מיליון מניות שהוחזקו בידי עובדי חברת פייסבוק. החששות כי עובדיה החברה ימכרו את המניות עם השתחררות החסימה ויגרמו לירידה בערכן התבדו, לאחר שמניית החברה זינקה ב-12.6%.

מניית אפל נחלשה ב-1.1% לאחר שפורסם כי החברה צפויה להתחיל בייצור ניסיוני של האייפון הבא, שייקרא 5S, בחודש דצמבר. הייצור הראשוני צפוי להיות קטן יחסית, כשייוצרו 50-100 אלף יחידות. לפי הדיווח, אפל 'האיצה' את הליך ייצור החלקים השונים במכשיר החדש בשל בעיות עם האייפון 5.

חברת אבטחת המידע של יוצא צ'ק פוינט, ניר צוק, ירדה היום ב-1.4% למרות שהגיעה למקום השני בדירוג Fast 500 של חברת המידע דלויט, המדרג את 500 החברות הצומחות ביותר בארה"ב. על פי דלויט, צמחה פאלו אלטו ב-166,938% בין 2007-2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן