ישירות לכף היד: מגמות השיווק של 2016 בתחום המובייל והאפליקציות

בנובמבר האחרון שחררה פירמת המחקר פורסטר את הערכותיה לשנת 2016 בתחום המובייל. היא הדגישה בהודעה שהשוק יהווה זרז לטרנספורמציה של עסקים, וכמו כן הסבירה מדוע הקרב על המובייל ישנה את פניו של עולם המכירות.

נתעמק באופן בו שוק המובייל ישפיע על עולם השיווק של 2016.

לפני כשנה, פורסטר טענה שרוב המותגים ישקיעו מעט מדי בשוק המובייל במהלך 2015. זו כנראה תישאר התמונה גם השנה, מפני שמשווקים רבים מדי עדיין תופסים את המובייל כמדיום וכערוץ משנה של העולם הדיגיטלי ותו לא. אלו הן חדשות טובות בשביל 20% המשווקים שלהם יש את התקציב לו הם זקוקים כדי לפרסם במובייל, ו-33% שאמרו כי הם יודעים כיצד לחשב את החזר ההשקעה שלהם במובייל. ב-2016 משווקים מובילים מעטים אלו יתחילו לשלב באופן מלא את תחום הניידים לתוך אסטרטגיות השיווק שלהם. המשווקים הללו, שכבר בשלים בתחום המובייל, ימדדו השנה את ההשפעה של הניידים על המכירות בערוצים שונים, יזהו הזדמנויות ברורות להבליט ולייחד את המותגים שלהם, ואז יגבירו את ההשקעות שלהם ביוזמות כאלו. הנה מה שאנו מצפים שעוד יקרה:

Fotolia :השיווק במובייל יהפוך ב-2016 לגורם המרכזי שיבליט מותגים | צילום

שילוב תחום המובייל באסטרטגיית השיווק של מותגים יהפוך למפתח העיקרי להבלטתם. בעוד שמרבית המותגים מנסים להפוך את הפרסומות שלהם למותאמות לניידים, מעטים עושים גם את הצעד הנוסף: לשרת את לקוחותיהם ברגעים שבהם הם גולשים בנייד על ידי מהפך שלם של חוויית הלקוח. רק אלו שבאמת ילכו את הצעד הנוסף הזה יצליחו להבדיל את המותגים שלהם באמצעות מובייל. מובילי הדרך גם יתחילו למדוד את ההשפעה של המובייל על ערוצים לא מקוונים, ולבסוף יקצו עד 20% מתקציב השיווק הכללי שלהם לתחום המובייל.

הגבול שבין המובייל, הרשת והאפליקציות יתחיל להיטשטש. צרכנים ימשיכו להעביר את זמנם בפחות ופחות אפליקציות. צרכנים אמריקאים ובריטיים למשל, משתמשים בממוצע ב-25 אפליקציות בחודש. אולם, בעל הסמארטפון הממוצע מעביר כ-88% מהזמן שהוא מקצה לאפליקציות באופן כללי, ל-5 אפליקציות בלבד, אותן הוריד למכשירו. מרב תשומת הלב שלו נתונה לאפליקציות הודעות, שעומדות להפוך לאקו-סיסטם נפרד של אפליקציות. יחד עם זאת, הפער שבין החוויה שמפיק הגולש במובייל, לזו שמפיקים הגולשים ברשת או באפליקציות, ילך ויתכווץ, והמעבר בין הסביבות השונות הללו ילך ויעשה פשוט וקל יותר.

המובייל יאפשר למותגים חדשנות באמצעות אינטליגנציה מלאכותית (AI), מציאות מדומה (VR) והאינטרנט של הדברים (IOT). למרות שהטכנולוגיות הללו עדיין בראשית דרכן, תחום המובייל יתחיל כנראה כבר השנה להשתמש בהן כדי להניע חדשנות בקרב מותגים. אינטליגנציה מלאכותית, ועוזרים אישיים המבוססים על קול בלבד, יהוו השראה עבור אפליקציות שיחה; מציאות מדומה תייצר ככל הנראה הזדמנויות ניסוייות עבור מותגים – בעיקר בתחום הגיימינג והבידור, אך גם בעבור חברות רכב, מותגי תיירות וקמעונאים; לבסוף, העובדה שצרכנים הולכים ומאמצים טכנולוגיה לבישה ומכשירים ביתיים חכמים, תייצר גם הזדמנויות חדשות עבור משווקים שפונים ישירות ללקוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן