ישראל בין 20 המובילות בעולם בממשל זמין; פרס מיוחד לאיתן

השר מיכאל איתן, הממונה על שיפור השירות לציבור, יקבל פרס מיוחד לרגל הזינוק של ישראל בדירוג תשתיות ממשל זמין אל 20 המדינות המובילות בעולם. בטקס ההענקה, שמתקיים היום בעצרת הכללית במעמד בכירי האו"ם ושרים מרחבי העולם, יוענק לישראל פרס בינלאומי על שיפור השירות הממשלתי לציבור באמצעות רשת האינטרנט.

ציון מיוחד. פורטל הממשלה באינטרנט (צילום מסך)

במחקר השוואתי דו שנתי שמקיים האו"ם בין המדינות החברות, קפצה ישראל 10 מקומות, מן המקום ה- 26 למקום ה- 16 והתברגה בצמרת 20 המדינות המובילות בעולם בשירותי ממשל זמין וממשל פתוח באינטרנט. פורטל הממשלה באינטרנט, www.Gov.il זכה לציון מיוחד. בדו"ח נכתב כי "ישראל פיתחה את שירותי הממשל הזמין שלה …הפורטל הממשלתי מאורגן היטב והאזרחים יכולים לגשת למידע במספר דרכים ולבצע תשלומים דרך האינטרנט". עוד מציין הדו"ח כי ישראל מדורגת במקום הרביעי בעולם בתחום ההשתתפות הדיגיטלית (e-participation), כאשר הכוונה היא ליוזמות מקוונות לשיתוף אזרחים. על שיפורים אלה זכתה ישראל בפרס מיוחד.

השר מיכאל איתן, הממונה על שיפור השירות לציבור, ואשר עומד בראש ועדת ההיגוי של ממשל זמין, יחידת האינטרנט של הממשלה, יקבל את הפרס בשם ממשלת ישראל. השר מוביל בשנים האחרונות את עבודת הממשלה לקידום נגישות האזרח למידע ולשירותים ממשלתיים, ושוקד על יוזמת הממשל הפתוח, המקדמת את עקרונות השקיפות, שיתוף הציבור והאחריותיות של רשויות הממשלה בפני האזרחים. לצד הענקת הפרס תשתתף ישראל בוועידה בינלאומית, שיקיים האו"ם בנושא המנהל הציבורי. כרמלה אבנר, הממונה על התקשוב הממשלתי, תייצג את ישראל בוועידה, ותחלוק עם מדינות העולם מניסיונה והישגיה של ישראל בכלל ויחידת ממשל זמין בפרט, בתחום.

אבנר, הממונה על רשות התקשוב הממשלתי במשרד האוצר אמרה: "זו גאווה גדולה. הפרס מסמן את מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית חדשנית ומחדשת. במידה רבה האירוע הזה מחדד את המחויבות שלנו כמדינה לרתום את הטכנולוגיה, תוך שימוש נבון ומושכל להסרת הנטל הבירוקרטי לשיפור השירות לאזרח ולעסקים. אך לא נעמוד ונשקוט על זרי הדפנה כי אם נבדוק תמיד היכן ניתן וצריך להשתפר ולהתקדם קדימה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן