ישראל התקבלה כמדינה משקיפה לארגון הברית הפאסיפית

ישראל התקבלה כמדינה משקיפה לארגון הברית הפאסיפית. הארגון הוא שוק משותף גדול שהוקם בשנת 2011 וחברות בו קולומביה, מקסיקו, צ'ילה, פרו וקוסטה ריקה.

ההחלטה על קבלת ישראל כמדינה משקיפה התקבלה אמש בפסגת מדינות הארגון שהתקיימה בעיר קרטחנה בקולומביה בהשתתפות ארבעת נשיאי המדינות החברות בארגון. בכך מצטרפת מדינת ישראל למדינות משקיפות אחרות ובהן ארצות-הברית וקנדה. כמדינה משקיפה בארגון תוזמן ישראל לקחת חלק בעבודת המטה של הארגון ובכינוסיו, דבר אשר יאפשר לה לקדם שיתופי פעולה עם המדינות החברות.

התוצר המשותף של מדינות הברית הפאסיפית מסתכם ביותר מ-2 טריליון דולר ומהווה 36% מהתמ"ג של יבשת אמריקה הלטינית. יחד הן מהוות את הכלכלה השמינית בגודלה בעולם המרכזת 50% מהסחר של היבשת ו-26% מההשקעות הזרות באמריקה הלטינית (מעל ל-70 מיליארד דולר).


נתניהו בפגישה עם נשיא מקסיקו בפורום דאבוס | צילום: קובי גדעון, לע"מ

כיום, היקף יצוא הסחורות מישראל אל מדינות הברית עומד על 864 מיליון דולר בשנה, כ-1% בלבד מסך ייצוא הסחורות של ישראל. (לשם השוואה, ייצוא הסחורות להודו שכלכלתה קטנה יותר מהכלכלה המאוחדת של הברית עמד על כ-3.4% מסך הייצוא ב-2013).

ראש הממשלה נתניהו שצפוי לבקר בחודשים הקרובים בקולומביה ומקסיקו לקידום שיתופי הפעולה עם הברית הפאסיפית אמר כי "מדובר בצעד נוסף להבטחת המשך צמיחת המשק הישראלי. אנו מגוונים את השווקים הבינלאומיים של מדינת ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן