ישראל כץ

קוראים לו "בולדוזר", אומרים שהתחנך על ברכיו של אריק שרון ואנחנו יכולים להוסיף שאנשים חזקים לא מפחידים אותו. שר התחבורה, ישראל כץ, מכהן כבר כהונה שנייה באחד התפקידים הפחות אהודים על הפוליטיקאים הישראלים. לבד מן העובדה כי המכהנים בתפקיד זה אינם זוכים בתואר "שר בכיר", תפקיד זה מחייב גם התמודדות עם כמה מהקירות המבוצרים ביותר במשק – נמלי הים והאוויר, רכבת ישראל, יבואני הרכב וגופי תשתיות הכבישים.

לכץ היתה התעוזה להתקוטט בפומבי עם יבואני הרכב. הוא אף הצהיר – וטעה – שהמכוניות בישראל יוזלו בשיעור גבוה ביותר. ובכל זאת, את העשייה שלו בתחבורה הישראלית אפשר לראות ברחבי ישראל: סלילה ראוותנית של מנהרות וגשרים, כבישים ומסילות בין ירושלים לתל אביב, בין קו החוף לבית שאן, ברצועות הצפוניות ובדרום הרחוק.


צילום: יח"צ

בתחום מחירי הרכב והיחסים הקשוחים בין יבואני הרכב לבין חברות הליסינג, מצליח כץ לנער מעט תפיסות ישנות. המשמעות היא כי קביעת המחירים הגבוהים של המכוניות, הטיפולים ושאר רכיבי עלויות האחזקה של המכונית (מלבד הדלק והמסים, שם הכתובת היא בעיקר משרדי התשתיות והאוצר), עשויה להשתנות מעט – קצת יותר לטובת הציבור, קצת פחות לטובת הטייקונים.

הכתבה המלאה מופיעה בגיליון דצמבר של מגזין פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן