יש הסכם: יו"ר ההסתדרות הורה על הפסקת העיצומים באופן מיידי

לאחר ימים ארוכים של מתיחות, שביתות נקודיתיות ועיצומים בשירות המדינה בכלל ובשירות הדואר בפרט, הודיע היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי הורה להפסיק לאלתר את כל העיצומים – זאת על רקע ההגעה להסכם בין משרדי האוצר והתקשורת בדבר תכנית ההבראה בשירות הדואר.

"היום הוא יום של ניצחון לצדק החברתי", אמר ניסנקורן לפני שעה קלה בתגובה להסכם אשר הושג. "הדרך שעברנו בשבועות האחרונים היא חלק ממאבק עקרוני שמנהלת ההסתדרות על החזרת כבודם האנושי של העובדים בישראל. עובדים הם לא חלקי חילוף. לא רק מנענו היום את פירוקה של חברת הדואר אלא דאגנו גם להסכמות המעגנות את שיפור השירות לאזרחים. הוכחנו כי תכנית הבראה טובה היא תכנית שאפשר להשיג אותה רק בדרך אחת – דרך של הסכמה עם העובדים ועם ההסתדרות".

הגיעו להסכמה. שר התקשורת ארדן | צילום: מרק ישראל סאלם

עוד אמר ניסנקורן כי "המדינה ממשיכה לנקוט במדיניות שמנציחה תבניות העסקה פוגעניות ומרחיבה במכוון את תופעת עובדי הקבלן ועובדי 'כתף אל כתף'. התנהלות המדינה בתור מעסיקה היא במקרה הטוב חסרת אחריות ובמקרה הרע מעמיקה את הפערים החברתיים בישראל ומעודדת אי שוויון. ההסתדרות תמשיך לפעול נגד התופעה הפסולה הזו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

כזכור, במהלך השבועיים האחרונים הפעיל משרד התקשורת לחץ כבד בכדי לאשר את תכנית ההבראה בשירות הדואר, אשר כללה פיטורי אלפי עובדים ומעבר לשני ימי חלוקה בשבוע. על פי ההסכם אשר נחתם היום הוחלט על מעבר ל-2.5 ימי חלוקה, ועל פיטורי עובדים בהיקף מצומצם בהרבה ביחס לתכנית המקורית. בכך הסתיימו העיצומים בהם נקטו עובדי הנמלים השונים לאות הזדהות עם עובדי הדואר – בהם גם עובדי נמל חיפה אשר השביתו אתמול את פעילותם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן