יש לכם חתול זר בחצר? יכול להיות שהוא פורץ לכם לרשת ה-WiFi

מומחה אבטחה בשם ג׳ין ברנספילד הצליח, על ידי אלקטרוניקה פשוטה בשווי של פחות מ-100 דולר אותה הציב על קולר החתול שלו, קוקו, למפות רשתות WiFi ברחובות ולזהות מספר רשתות אשר לא היו מוצפנות כלל וכלל וגם לפרוץ לרשתות נוספות אשר להן הייתה הצפנה מיושנת ופשוטה יחסית לפריצה מסוג WEP.

המטרה – להעלות את המודעות לאבטחת רשתות ה-WiFi שלכם

המטרה של ברנספילד, במקרה הזה הייתה ברורה: להשתמש בחיה תמימה, חמודה למראה, חמקמקה ונעה במהירות על מנת לגלות מספר רב ככל האפשר של רשתות WiFi, לנטר אותן ולראות לאילו מהן אפשר לפרוץ ולעשות שימוש כרצונו. הוא קרא לקולר המיוחד הזה WarKitten, אך בריאיון למגזין WIRED הוא הסביר כי הקולר הזה אינו מהווה איום סייבר, אלא יותר פירצה פשוטה לרשתות אלחוטיות. בסופו של דבר, המחקר הקטן של ברנספילד הוכיח כי יש המון רשתות WiFi חיצוניות ברחוב שאינן מאובטחות ויכולות, בסופו של דבר לשמש למטרות בלתי חוקיות.

הקולר האימתני של קוקו, אשר הופך את אוכלוסיית החתולים מחיה חמודה שמככבת בסרטוני YouTube טיפשיים וויראליים לחיה מעט פחות תמימה, מכיל יחידת מחשוב המורכבת משבב Spark, מודול Wi-Fi, מודול GPS וסוללה. ברנספילד הציג את תוצאות הניסוי הקטן שלו בכנס ההאקרים DEF CON המתקיים בלאס וגאס. הוא הדגיש, כי אין לו כוונה באופן אישי להשתמש בחיות מחמד כאמצעי לפריצה, אלא מקווה שהניסוי הקטן יעלה את המודעות הציבורית לחשיבות אבטחת רשתות WiFi ביתיות וציבוריות. חשוב להזכיר, כי רשתות WiFi שאינן מאובטחות כראוי עלולות להעניק להאקרים גישה פוטנציאלית למחשבי המשתמשים או גרוע מכך – את האפשרות לגנוב את זהות המשתמשים, הסיסמאות שלהם לחשבונות הבנק, כרטיסי אשראי ומידע נוסף הנגיש דרך הרשת.

פורץ לרשתות Wi-Fi. קוקו והקולר | צילום: Gene Bransfield

״הכוונה שלי לא הייתה להראות לאנשים איפה ניתן לקבל אינטרנט אלחוטי בחינם״, סיפר ברנספילד. "כל מה שעשיתי היה לשים קצת טכנולוגיה על חתול ונתתי לו להסתובב כי הרעיון שעשע אותי, אבל התוצאות של המחקר החתולי הזה היו שיש שם בחוץ המון רשתות WiFi המאובטחות בהצפנת WEP פשוטה או לא מוצפנות כלל, בכמות שלא אמורה להיות בשנת 2014. חתולים מעניינים אנשים יותר מאבטחת מידע, אך אם האנשים מבינים שחתולים יכולים לפרוץ את רשת ה-WiFi הפתוחה שלהם, אולי זה דבר טוב.״

המסקנה: הקפידו שהרשת שלכם מאובטחת בטכנולוגיית WPA/WPA2 לפחות ועם סיסמא חזקה וראוויה או שיום אחד, מבלי שתשימו לב בכלל, חתול שתלטפו בחצר הבית יעביר באותו הזמן את כל המידע האישי שלכם הלאה לגורמים זדוניים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

לצבא ארה"ב יש חנות אפליקציות ייעודית למלחמה

כך תיכננו הנאצים להפציץ כל עיר בעולם תוך פחות משעה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן