יש מי שמרוויח מעליית המחירים בנדל"ן: גידול של 65% בהוצאות על שיפוצים

כלכלני קבוצת דן אנד ברדסטריט פרסמו תסקיר מטעם החברה, המנתח את נתוני ענף השיפוצים בישראל על רקע הקשר בין עליית מחירי הדיור והריבית לבין ההשקעה בשיפוץ דירה. בנוסף, נכללות בתסקיר תחזיות לשנים הקרובות בעקבות העליה במחירי הדיור.

כ-220 אלף בתי אב עורכים שיפוצים מדי שנה, ע"פ הנתונים. שוק השיפוצים בישראל מוערך בכ-15 מיליארד ₪ בשנה, כאשר כשני שליש מהכנסות בענף השיפוצים אינן מדווחות. הוצאות משקי הבית עלו בכ-26% בין השנים 2007-2011, ומתוכן הגידול בהוצאות על שיפוצים במשק בית ממוצע בישראל עלה בכ-65% בין השנים 2007-2011. עלות שיפוץ הממוצעת לדירה עומדת על כ-42 אלף שקלים.

עוד מעריכים כלכלני הקבוצה כי בשנים הקרובות נחווה עליה שנתית של 1.5% בהוצאות על שיפוצים; עוד מעריכים כלכלני דן אנד ברדסטריט כי אם תימשך מגמת הירידה בביקוש לדירות חדשות במחצית השניה של 2012, צפוי גידול של יותר מ-7% בהיקפי המכירות של חנויות לחומרי בניין קמעונאיות. המתאם בין שיפור רמת החיים במשק (תוצר לנפש) לבין התוצאות העסקיות של החנויות לחומרי הבניין הוא גבוה אם כך. על כן, העמקת המשבר בכלכלה המערבית והשלכותיה על הצמיחה בישראל עשויה להקטין את קצב הגידול בפעילות העסקית של החנויות ולצמצם את היקפיה הכספיים של הזמנות לעבודה מקבלני שיפוץ. החרפת ההאטה הכלכלית במשק, והשלכותיה על ענף הבנייה, עשויה להשפיע עמוקות על מגרשי המסחר לחומרי בניין אשר חשופים לירידה בפרויקטים בענף הבנייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן