יתרות המט"ח של סין יכולות לקנות את כל הזהב בעולם – פעמיים

יתרות מטבע החוץ של סין זינקו יותר מ-700% מאז שנת 2004 והן מספיקות לרכוש את כל מאגרי הזהב ברחבי העולם – פעמיים. כבר בשנת 2004, יתרות המט"ח של סין עלו על כלל אחזקות הזהב אך כאשר מחיר הזהב טיפס ב-263% מאז אותה שנה וכמות הזהב נשארה כמעט ללא שינוי, היתרות של סין מקיפות פעמיים את הזהב.

יתרות המט"ח של סין המסתכמות ב-3.3 טריליון דולר הן 30.2% מכלל היתרות העולמיות לעומת 14% בתחילת 2004. היתרות של סין גדולות פי שלושה לעומת אלו של יפן, בעלת היתרות השניות בגודלן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בשנת 2009 הדיחה סין את גרמניה מתואר היצאונית הגדולה בעולם. הממשל בסין מכר חלק מהיתרות הדולריות הרבות שקיבל בחלק מהעסקאות לבנקים במדינה, אשר בתורם הפקידו את הכסף בבנק המרכזי  ובכך הגדילו את יתרות המט"ח.

צילום: רויטרס

לפני כחודש פורסם כי סין עקפה את ארצות הברית והפכה לאומת המסחר הגדולה ביותר בעולם בשנה האחרונה כאשר מודדים יצוא ויבוא. מדובר בנקודת ציון משמעותית שמאיימת על הדומנינטיות הגלובלית כלכלית של ארצות הברית שהוצבה ככזאת מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה.

סכום היצוא והיבוא של הכלכלה הגדולה בעולם הסתכם ב-3.82 טריליון דולר בעוד בסין דיווח על סכום מסחר כולל שהגיע ל-3.87 טריוליון דולר. עודף המסחר השנתי של סין הסתכם ב-232.1 מיליארד דולר בעוד שהמסחר של ארצות הברית הסתכם בגרעון של 728 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן