כאן גרים בכיף: הבתים הפרטיים היקרים ביותר בעולם

לפני חודש בדיוק דיווחנו על חתימתה של עסקת הנדל"ן היקרה ביותר בתולדות ארה"ב, כשאחוזת "קופר" בסמוך לניו יורק נמכרה לרוכש אלמוני עבור 120 מיליון דולר. מאז, כבר הספיק השיא להישבר – כשדיווחים שונים בארה"ב הודיעו על עסקת ענק נוספת, הפעם בשווי של 147 מיליון דולר. אך גם סכומי עתק אלה אינם מתקרבים לערכם המוערך של כמה מהבתים אשר מחזיקים האנשים העשירים ביותר בעולם.

במהלך התאוששות הכלכלה העולמית (ויחד איתה גם התאוששותם של המיליארדרים ברחבי העולם), האנשים העשירים בתבל גילו מחדש את ערכה של ההשקעה בנדל"ן. "לאחר שנים שהתחום נשכח בצד, השקעה בנכסי מגורים לשימוש עצמי חזרה לקדמת הבמה. כעת מדובר בתחום השקעה לגיטימי, לא פחות ממניות או אגרות חוב" נכתב בדו"ח מיוחד אשר סקר את התחום ונכתב על ידי חברת ההשקעות הגרמנית "Deutsche Asset & Wealth Management".

וכשהביקוש לנכסים אלו הולך וגובר, כך מזנק גם מחירם של הבתים אשר כבר נמצאים בידיהם של המיליארדרים. רק בשנה שעברה, כשתחקירני פורבס ביצעו את המחקר ליצירת הדירוג, רבים מהנכסים הוערכו במחיר הנמוך מ-100 מיליון דולר. השנה, לעומת זאת, רק 6 נכסים מבין 20 המובילים הוערכו מתחת לרף המדובר. 16 הנותרים הוערכו בשווי הגבוה מ-100 מיליון דולר, וחלקם – גבוה בהרבה מאותו הרף.

הבית הפרטי היקר בעולם: מגדל בן 27 קומות

את תואר "הבית הפרטי היקר ביותר בעולם" קוטף ביתו במומביי של המיליארדר ההודי מוקש אמבאני, אשר הונו מוערך ב-23.9 מיליארד דולר, אשר ממקמים אותו בפסגת דירוג עשירי הודו ועשירי אסיה כולה. "ביתו" של אמבאני הוא למעשה בניין שלם בן 27 קומות, ובו 400,000 מטרים רבועים של שטח בנוי. בנוסף ל-27 הקומות מעל פני האדמה נכללות גם 6 קומות תת קרקעיות נוספות, המשמשות כחניון לאוסף המכוניות של המיליארדר. בבניין גם ממוקמים 3 מנחתי מסוקים שונים, ועל פי הדיווחים נדרשים מעל 600 אנשי צוות בכדי לתפעל את הבניין באופן יום – יומי. קשה לאמוד את שוויו של הבניין, אך על פי ההערכות בנייתו עלתה בין 1 ל-2 מיליארד דולר.

27 קומות – והכל למגורים | צילום: רויטרס

למקום השני הגיעה המיליארדרית היהודייה לילי ספרא, אשר מתגוררת בצרפת באחוזת ענק עתיקה אשר נבנתה על ידי המלך הבלגי ליאופולד ה-2 עבור את מנשותיו הרבות. האחוזה מתפרשת על פני 20 דונם, ושוויה הוערך בכ-750 מיליון דולר בשנת 2008, כשהמיליארדר הרוסי מיכאיל פרוקוחרוב ניסה לרכוש אותה ללא הצלחה.

במקום השלישי בדירוג הבתים הפרטיים היקרים בעולם ומוביל הדירוג על אדמת ארה"ב הוא ביתו של המיליארדר היהודי האורתודוכסי איירה ריינרט, אשר ידוע במיוחד כתורם למוסדות תורניים רבים בישראל. אך המיליארדר היהודי לא חוסך גם על ביתו שלו, אשר שוויו מוערך ב-248.5 מיליון דולר, ובו 29 חדרי שינה, 39 חדרי שירותים, 3 בריכות שחייה ותחנת כוח פרטית – וכל זאת במרחק עשרות מטרים מחוף הים.

השוק מתעורר

ככל ששנת 2014 הולכת ומתקדמת, כך נראה כי מחירי הבתים ממשיכים ומאמירים. לאחר שבשנת 2013 נצפתה רגיעה מסוימת בשוק נכסי היוקרה (לא התבצעה אפילו עסקת נדל"ן אחת מעל שווי של 100 מיליון דולר), עדיין לא עברה מחצית משנת 2014 וכבר ראינו 3 עסקאות ענק בארה"ב בלבד, כשגם בלונדון נקבע שיא כל הזמנים עבור עסקת נדל"ן בודדת. מדובר בדירת הפנטהאוז במתחם הדירות היוקרתי שברחוב "היי פארק" מספר 1, אשר נמכרה עבור 237 מיליון דולר לרוכש אנונימי, אשר כל שידוע עליו הוא מוצאו המזרח אירופאי. העסקה מדרגת את הפנטהאוז במקום הרביעי ברשימה, ושברה גם שיא נוסף – והפכה את הפנטהאוז לדירה היקרה ביותר בעולם.

נבנה על ידי המלך ליאופולד ה-2. "וילה ליאופולדה" | מתוך ויקיפדיה

את ה"חמישייה הפותחת" סוגרת אחוזתו של איל הפלדה הבריטי לקשמי מיטאל, אשר ממוקמת במתחם Kensington Palace Gardens בלונדון (ידוע גם כ"שדרות המיליארדרים) ומוערכת ב-222 מיליון דולר. מיטאל מחזיק בשני בתים נוספים באותה השדרה – אחד מהם בצמוד לשגרירות הישראלית.

ואילו מיליארדרים משלימים את העשירייה הראשונה? למקום השישי הגיע המיליארדר האוקראיני רינאת אחמאטוב, אשר מחזיק גם הוא בדירה במתחם "הייד פארק 1" אשר שוויה מעורך ב-221 מיליון דולר. אחוזתו של מנכ"ל אורקל לארי אליסון מוערכת ב-200 מיליון דולר וממוקמת במקום השביעי. האחוזה מורכבת מ-10 בניינים שונים וביניהם נפרש אגם מלאכותי אשר נבנה במיוחד. ביתו של רומן אבמרמוביץ' בלונדון הגיע למקום השמיני, ואחוזתו של המיליארדר קן גריפין בפלורידה במקום התשיעי.

הנכס היקר בארה"ב: ביתו של ריינרט | מתוך ויקיפדיה

את המקום העשירי תופסת אחת האחוזות המסקרנות בעולם, היא ה- Xanadu 2.0 שבבעלות ביל ומילנדה גייטס, וממוקמת בסיאטל. מעבר למערכת מתקדמת להשמעת מוזיקה מתחת למים אשר ממוקמת בבריכה, לחדר הכושר אשר נפרש על פני 2,500 רגל-מרובע או ספריית הענק, האחוזה כוללת טכנולוגיות מתקדמות במיוחד אשר מאפשרות לאחוזה "להתאים את עצמה" בהתאם להעדפותיו האישיות של כל אורח (המוזיקה, הטמפרטורות, ואפילו מצב מושב האסלה משתנים בהתאם). מחירה של האחוזה מוערך ב-120 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן