כדאי ללמוד: חמש הטעויות הגדולות שדור ה-Y עושה בראיון עבודה

העולם שייך לצעירים? בשוק העבודה של היום, העובדים המבוגרים יותר מחזיקים ביתרון על העובדים הצעירים. לפי סקר שנערך, נמצא כי מנהלים מעדיפים פי שלוש להעסיק עובדים שחצו את קו ה-50 על עובדים צעירים.

הסקר שבדק 501 מנהלים ונעשה באוגוסט האחרון, הגדיר עובדים צעירים ככאלה שנולדו בין 1981 לשנת 2000, כלומר עובדים שמתחת לגיל 31. המנהלים שאחראים על גיוס העובדים ציינו מספר בעיות בקרב העובדים הצעירים שהעיקריות הן החשש להתחייב לזמן ארוך, מקצועיות ואמינות. כמו כן ציינו המנהלים כי הדור הצעיר עוד לא רכש כישורים מתאימים בכדי לצלוח את ראיונות העבודה.


להגיע מוכנים לראיון העבודה. צילום: אילוסטרציה INGIMAGEASAP

הנה לפניכם חמש הטעויות הגדולות שהעובדים הצעירים עושים בראיונות עבודה על פי הסקר, וגם כיצד אפשר להמנע מהם:

1. להתלבש בצורה הולמת ומכובדת – הטעות הכי גדולה של הצעירים בראיונות עבודה נוגעת לבגדים, ולבחירה לא נכונה שלהם. אחת המנהלות בסקר אף ציינה כי לא תשכח שאחד המרואיינים הצעירים הגיע לבוש עם טי-שירט, מכנס קצר וכפכפים. "עדיף להיות בצד השני של הטעות ולהתלבש יתר על מידה", היא אומרת. בראיון עבודה, תמנעו מתכשיטים נוצצים, מחשופים עמוקים, מכפלות קצרות מדי, טי-שירטס, נעלי ספורט או לחלופין נעליים שקשה ללכת איתם. "אתם לא רוצים ללבוש משהו שימשוך תשומת לב. אם אתם מתלבטים על פריט לבוש מסוים – כנראה שזה לא זה", אומר אחד המנהלים.

2. פרסום תכנים בעייתיים ברשתות החברתיות – רוב המנהלים מציינים את הרשתות החברתיות כגורם בעייתי אצל הצעירים, כאשר הם אומרים שצעירים רבים מפרסמים פוסטים פוגעניים בפייסבוק ובטוויטר. מנגד הם אומרים כי רק 19% מהעובדים המבוגרים יותר מפרסם תכנים לא הולמים ברשת. על פי סקר שערכה חברת אינטל הטעויות של הצעירים נוגעות לפרסום תמונות לא ראויות, שימוש בשפה גסה, חשיפה מרובה של מידע אישי וכתיבה עם טעויות כתיב ודקדוק.

3. לא עושים את המחקר שלפני –  מרבית המנהלים מציינים כי הצעירים לא מבצעים מחקר מעמיק והכנה מתאימה על החברה ועל התפקיד הספציפי, דבר שפוגע מאוד בסיכויים שלהם. בעידן של היום מחקר כזה הוא לא בונוס אלא פעולה הכרחית. לפני ראיון עבודה כנסו לאינטרנט, תחפשו דברים על החברה, על התפקיד ועל הענף שאתם עומדים להיכנס אליו. תקראו כמה שיותר ותראו ידע. אפשר אפילו לחפש בלינקדין מישהו שעבד שם ויכול לספר לכם קצת על החברה.

4. לא שואלים מספיק שאלות – 3 מכל 5 מנהלים אומרים שהצעירים לא מראים מספיק עניין ולא שואלים שאלות על התפקיד או על החברה. אם אתם לא שואלים שאלות אתם נתפסים אדישים או חסרי הבנה. בהחלט אפשר לשאול שאלות כמו: איך אתם רואים את המועמד האידאלי לתפקיד? האם התפקיד משתלב עם תוכניות החברה לטווח ארוך? שאלות שכדאי להתרחק מהם נוגעות למשכורת, שעות ובונוסים, עליהם יש לשוחח ברגע שהגישו לכם הצעה רשמית ומסודרת לתפקיד.

5. מגיעים עם בטחון עצמי מפורז – 57% מהמנהלים אומרים שהצעירים יכולים להגיע עם ביטחון עצמי מופרז ביכולות שלהם ובניסיון שלהם. "דור ה-Y מחזיקים בהערכה עצמית גבוה מאוד", אומר אחד המנהלים שהשתתף בסקר. חשוב להגיע עם המלצות שמפרטות על הישגים ספציפיים ולנסות ולהראות כי אתם מבינים כי צריך ליישם את מה שלמדתם בעבר ולעבוד קשה כדי להגיע לתוצאות בעבודה החדשה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן