כדי שאף פעם לא תהיו לבד: האפליקציה שתזמין חברים וזרים להאזין לפגישות שלכם

כולנו, או לפחות רובנו, בוודאי נתקלנו בסיטואציה בעבר: במהלך דייט, פגישת עסקים או ארוחה משפחתית אנו מוצאים את עצמנו חומקים לחדר סמוך בכדי לסמס לחבר טוב, לבקש את עצתו או לשאול פרט מידע חשוב במיוחד. וזהו עוד המקרה הטוב: במקרים רבים, המסמס כלל לא טורח לעשות זאת מחדר סמוך, ומסתפק בהנמכת הסלולרי אל מתחת לשולחן בכדי להתכתב עם חבריו. אחרים, מנומסים יותר, ימנעו מלשלוף את הסלולרי ויסתפקו בתהייה "מה החבר הטוב היה מייעץ לי לעשות כרגע".

עבור אנשים כאלו בדיוק הושקה בשבוע שעבר האפליקציה החדשה "Crowdpilot", אשר פותחה על ידי האמנית ומפתחת האפליקציות האמריקאית לורן מקרטני. מקרטני השיקה את האפליקציה במיוחד לרגל יום האהבה הבינ"ל – בכדי לסייע לכל אלו אשר מצאו עצמם בדייטים בהם היו זקוקים לעצה והכוונה מחבריהם.

אתם מוכנים להשתתף בניסוי? | מתוך ערוץ Crowdpilot באתר Vimeo

האפליקציה מציעה למעשה פלטפורמה לקבלת עצות מחברים ומזרים בזמן אמת במהלך פגישה מכל סוג שהוא. המשתמש יכול לבחור בפני איזה קהל הוא מעוניין לחשוף את השיחה – חברי הפייסבוק שלו, משתמשי האפליקציה כולם – או לשלם דולר אחד עבור צוות מיוחד של עובדי אמזון אשר יקדישו את הזמן בכדי לסייע לו בזמן אמת. לאחר שבחר את הקהל הרצוי, האפליקציה מפעילה את המיקרופון המובנה במכשיר, ומאפשרת לקהל הנבחר להאזין ולעקוב בזמן אמת אחר המתרחש בשיחה. אז, המאזינים מוזמנים לשלוח הודעות טקסט באמצעות האפליקציה בכדי לייעץ עצה, לשתף במידע חשוב או פשוט לחזק את המשתמש במהלך הפגישה שלו.

"האפליקציה מאפשרת למשתמשים לקבל מגוון עצות ודעות מההמונים בזמן אמת" מסבירה מקרטני. "הרעיון הוא להיעזר במגוון רחב של אנשים בעלי ניסיון או ידע, אשר יוכלו לחזק ולסייע לי כשאני זקוקה לכך".

אין זו הפעם הראשונה בה מקרטני מתנסה במהלך שכזה. במהלך השנה שעברה היא יצאה לשורה ארוכה של פגישות עיוורות, אותן היא שידרה בזמן אמת ברשת האינטרנט – וביקשה מגולשים להגיב ולהשיא עצות בדבר המשך הערב, במהלך שהוא ספק מיצג אומנותי ספק ניסוי חברתי. לאפליקציה הנוכחית היא מתייחסת כאל "ניסיון לשדרוג הניסוי".

כניסיון להשיב על חלק מהביקורות, מקרטני תכננה את האפליקציה כך שבלתי אפשרי יהיה להריץ אותה "ברקע" להפעלת הטלפון – כך שיהיה קשה מאוד להפעילה מבלי ליידע את הצד השני בשיחה. ועדיין, בכל שלב ושלב מדגישה האפליקציה בפני המשתמש את החובה ליידע את הצד השני בשיחה כי מאזינים לו.

אך למרות זאת, הביקורות לא איחרו להגיע. "כאילו עולם הדייטים לא היה מספיק מוזר" צייץ גולש בנושא. כשהצגתי את האפליקציה לחברה פנויה, התגובה הראשונית שלה הייתה "מגעיל ומניפולטיבי". התגובה השנייה כבר הייתה מנומקת יותר: "ניסיון נואש להרוויח כסף מחדירה לחיים ולפרטיות של אנשים אחרים, שתגרום להם לחוש עוד יותר חסרי ביטחון משהיו מלכתחילה ומוקפים עוד יותר בטכנולוגיה מאיימת".

לקבל עצות בזמן אמת | צילום: shutterstock

אך למען ההגינות חשוב להדגיש כי מקרטני לא מרוויחה כסף מהאפליקציה. למעשה, היא מתעקשת להתייחס לפרויקט הזה כאל ניסוי חברתי, ולא כעסק. "האם הטכנולוגיה הופכת אותנו למחוברים יותר, או דווקא לרובוטים? אנחנו מנסים לגרום לאנשים להתעמת עם השאלות האלו, ולא להתעלם מהן" היא מסבירה.

אז האם בקרוב נשתף כל פגישה עסקית או רומנטית עם חברינו הקרובים ביותר בזמן אמת? והאם אכן ננהל את אותן פגישות עם המכשיר הסלולרי ביד, כשההמונים בבית הם שמקבלים את ההחלטות עבורנו? אם כן, לפחות ה"ניסוי החברתי" של מקרטני יזכה לתשובה מרורה וחד משמעית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן