כוחו של פייסבוק: התלונן על מחירי החלב והביא לחקירה פלילית

על כוחה של הרשת החברתית אין צורך להוסיף מילים אבל תושב אזור רמת גן מזכיר אותו שוב: הצרכן התלונן בפברואר האחרון על מחירי חלב מופקעים באזור הבורסה ברמת גן הנמכרים בעשרות אחוזים מעל מחירי הפיקוח והביא למבצע אכיפה של משרד התמ"ת באזור.

מחיר הפיקוח של חלב 1% בקרטון נעמד על 5.87 שקל ואילו חלב 3% בקרטון על 6.27 שקל, הצרכן שהיה מודע למחירים נכנס לעמוד הפייסבוק של משרד התמ"ת ושלח הודעה פרטית באילו המילים: "האם מתוכננת אכיפה של מוצרי הפיקוח באזור הבורסה? נמכר שם חלב בקרטון בין תשעה לשבעה שקלים. בחלק מהמקומות מסרבים לתת קבלה".

במסגרת הביקורת, נבדקו עשרות בתי עסק (קיוסקים, מכולות, מיני מרקטים, פיצוציות) שבשלושה מהם, נמצאו הפרות ועלה חשד לעבירה על חוק הגנת הצרכן וחוק הפיקוח על המחירים.

הפרשים של 30%-40% | צילום: ערן כהנים

באחד המקרים, גילו מפקחי מחוז תל אביב של משרד התמ"ת כי בעסק נמכר קרטון ליטר חלב 1% במחיר של 8 שקל במקום מחיר של 5.87 שקל – מחיר הגבוה ב-36% מהמחיר המותר, וחלב 3% במחיר מופקע של 9 שקלים במקום 6.27 שקלים – הפרש של 43%. כמו כן, נקנסו בתי עסק באזור אשר עברו על חוק הגנת הצרכן ונמנעו מהצגת מחירים. כנגד כל בתי העסק, נפתחה חקירה פלילית.

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי: "בחודשים האחרונים, הפך עמוד הפייסבוק של משרד התמ"ת מ'כרטיס ביקור' המציג באופן וירטואלי ומרוכז את הפרסומים השונים הנוגעים לפעילות המשרד, לאמצעי תקשורת דו-סיטרי בין משרד התמ"ת לציבור האזרחים. אלפי פניות, שאלות ותלונות על עסקים ולא אחת גם על יחידות המשרד עצמן, הגיעו וטופלו ע"י מחלקת הניו מדיה בדוברות"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן