Forbes Israel Logo

כוכבי המסך הקטנטן: היוטיוברים המרוויחים של 2019

כוכבי היוטיוב המרוויחים בעולם הופכים צעירים יותר ויותר • אחרי שריאן קאג'י בן השמונה הפך ב-2018 ליוטיובר המרוויח ביותר, מצטרפת אליו השנה חברה חדשה וחמודה במיוחד

אנסטסיה רדזינסקיה היא כוכבת מדיה מפתיעה. היא נולדה בדרום רוסיה עם שיתוק מוחין, והרופאים חששו שהיא לעולם לא תדבר. הוריה, שרצו לתעד את ההתקדמות שלה במהלך הטיפולים, העלו ליוטיוב סרטונים שלה, כך שהחברים שלהם ובני המשפחה יוכלו לעקוב אחר השינויים.

הכתבה מופיעה בגיליון ינואר 2020 של מגזין פורבס ישראל. לרכישת הגיליון

הסרטונים עשויים מהחומרים הרגילים של סרטוני ילדים: משחקים עם אבא, קפיצות בטירה מתנפחת ושעשועים עם החתול. כל סרטון מלווה בג'ינגלים עליזים ובצחקוקים. לא עבר זמן רב לפני שהיא צברה עוקבים מסביב לעולם. הלהיט הגדול ביותר שלה היה טיול ב־2018 לפינת חי, ביחד עם אביה יורי, שכולל ריקוד של שניהם לצלילי להיט הילדים "בייבי שארק", חליבה דמיונית של פרה דמיונית וזלילה משותפת של גלידה. לסרטון הזה יש 767 מיליון צפיות – והוא היהלום שבכתר עסקי המדיה המשפחתיים, שהניבו למשפחת רדזינסקיה כ־18 מיליון דולר בין ה־1 ביוני 2018 וה־1 ביוני 2019.

אנסטסיה רזדינסקיה. הכנסות של 18 מיליון דולר מיוטיוב ב-2019. צילום: Like Nastya

לאנסטסיה, שנקראת "נסטיה", יש 107 מיליון עוקבים רשומים בשבעת הערוצים שלה, והם צפו בסרטונים שלה 42 מיליארד פעמים. היא במקום השלישי של רשימת פורבס של כוכבי היוטיוב המרוויחים ביותר של 2019.

לא רע בשביל ילדה בת חמש, אבל לא מרשים כמו ריאן קאג'י בן השמונה, המרוויח הגדול ביותר של יוטיוב השנה, עם 26 מיליון דולר. המשפיען "המבוגר" זכה לתהילה בזכות ז'אנר ה"אנבוקסינג", פתיחת מתנות מול המצלמה – והערות על כל קופסה. Ryan ToysReview עלה לאוויר ב־2015, והיום הוא ערוץ ילדים שלם בשם Ryan's World, עם 23 מיליון עוקבים רשומים.

"יוטיוב הוא הבייביסיטר הפופולרי ביותר בעולם", אומר אייל באומל, המנכ"ל הישראלי של חברת הניהול Yoola שמתמחה בכוכבים דיגיטליים, ביניהם נסטיה. "אחד הדברים המיוחדים באנסטסיה, חוץ מזה שהיא שחקנית מצוינת וילדה מקסימה, זו האסטרטגיה שבנינו עם המשפחה שלה ללוקליזציה של התוכן, שבה יצרנו איתם מערך ערוצים בשבע שפות שונות, שהגדילו לה את הצפיות בצורה משמעותית".

סרטונים עם ילדים מניבים כמעט פי שלושה צפיות מאשר סרטונים בערוצים עם מספר גבוה יותר של עוקבים רשומים, לפי מחקר של Pew שנערך בתחילת השנה. מחקר נוסף של Pew מגלה ש־81% מההורים לילדים לבני 11 ומטה מאפשרים לילדים שלהם לצפות ביוטיוב.

יש ביוטיוב גם תוכניות מושקעות מאוד, הן פשוט לא מייצרות כסף. עשרת המרוויחים הגדולים ביותר ביוטיוב הכניסו בשנה שנמדדה (1 ביוני 2018 – 1 ביוני 2019) סכום כולל של 162 מיליון דולר, כולל ריאן ונסטיה, כמו גם חמישה גיימרים שמשחקים במשחקים פופולריים כמו מיינקראפט ופורטנייט. Dude Perfect, במקום השני, עם 20 מיליון דולר, הם חמישה מעל גיל 30 שמשחקים בצעצועי מתבגרים, כמו רובי Nerf. במקום הרביעי, Rhett and Link, שעושים תעלולים עם אוכל, כמו לטעום פופ־טארטס עם צ'יטוס אקסטרה חריפים.

ג'פרי סטאר. אימפריית קוסמטיקה בשווי מאות מיליונים והכנסות של 17 מיליון דולר רק מיוטיוב ב-2019

כפי שהילדים האלה הוכיחו, הסרטונים הם רק ההתחלה. לריאן יש קו צעצועים, ביגוד וציוד ביתי ממותג על שמו שנמכר בטארגט, וולמארט ואמזון, תוכנית ספין־אוף בניקלודיאון ועסקה חתומה עם הולו, שתארוז מחדש את הסרטונים שלו. נסטיה, שמקבלת תשלומים בשש ספרות מספונסרים כמו Dannon ולגולנד, תשיק גם היא קו של צעצועים ומשחקים לסלולר, כמו גם ספר שאמור לצאת בשנה הבאה. בשנה שעברה היא עזבה את ביתה ברוסיה, ועברה עם הוריה לפלורידה.

מי יאשים אותם בכך שהם עושים מהכישרון שלהם כסף? אבל יוטיוב, מצדה, עובדת על הגבלת אפשרויות ההכנסה לערוצי הילדים, בתגובה לעסקת טיעון שאליה הגיעה עם ה־FTC (נציבות הסחר הפדרלית) על כך שהפרה את החוק להגנת הפרטיות של ילדים באינטרנט. הצעד הראשון של יוטיוב הוא לאסור על מודעות מטורגטות לתכני ילדים, מהלך שיתחיל בשנה הבאה.

הכללים החדשים עשויים להשפיע על החיפוש האורגני באתר, כך שסרטוני ילדים לא יופיעו עוד בראש החיפושים של גוגל. זאת פגיעה ישירה בהכנסות עתידיות, שמגיעות ברובן מהמודעות שלפני הסרטון.
אנסטסיה, לפחות, כבר חושבת על תוכנית חלופית. היא חולמת להיות מאמנת דולפינים ורופאת חתולים.

"הלוואי שהיתה לי את התשובה הנכונה", אומר צ'ס לקילייד, המייסד והמנכ"ל של סוכנות הילדים־הכוכבים Bottle Rocket, על מציאת הנוסחה החמקמקה להצלחה. "הייתי יכול להיות אדם עשיר יותר".

הכתבה מופיעה בגיליון ינואר 2020 של מגזין פורבס ישראל. לרכישת הגיליון


צילומים: יח"צ, Shutterstock ,Gage Skidmore ,Youtube

מתודולוגיה: כל ההכנסות המוערכות מתוארכות בין ה־1 ביוני 2018 ועד ה־1 ביוני 2019. כל הסכומים הם לפני מיסוי, תשלום לסוכנים ועורכי דין. ההערכות מתבססות על נתונים מ־Captiv8, SocialBlade, ו־Pollstar, כמו גם ראיונות עם אנשי התעשייה. למטרות הרשימה, פורבס מגדיר כ"כוכב יוטיוב" כל מי שההכנסות הדיגיטליות המרכזיות שלו מגיעות מיוטיוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.