כולם נגד כולם: מתחמם הקרב סביב רפורמת האינטרנט

מאז יצאה אל הפועל רפורמת השוק הסיטונאי, שמקדם משרד התקשורת במטרה להפוך את שוק האינטרנט בישראל לתחרותי יותר, פועלת בזק – אחת הנפגעות הפוטנציאליות המרכזיות – על מנת להדוף ככל הניתן מעבר מסיבי של לקוחות אל ספקיות האינטרנט, אשר החלו לשווק חבילות הכוללות גם שירותי תשתית.

במשרד התקשרות מאוד לא אהבו את התנהלותה של בזק בחודשים האחרונים וכעת החליטו להשיב מלחמה ולהטיל עליה כנס של 11.3 מיליון שקלים (הקנס המקסימלי האפשרי) בשל ניסיון להכשיל את המהלך. במסגרת הרפורמה שיצאה לדרך ב-17 בפברואר מחוייבת בזק למכור לספקיות האינטרנט חבילות תשתית במחירים מוזלים, אותן יוכלו האחרונות להציע לציבור כחלק מחבילת אינטרנט כוללת.

בזק. נקנסה בסכום המירבי 

לפי טענות משרד התקשורת, בזק פעלה על מנת לעכב הגעה של טכנאים להתקנת תשתית אצל לקוחות שרכשו את החבילות המשולבות מספקיות האינטרנט. כמו כן, החברה לא הקצתה כוח אדם מספיק על מנת לענות לפניות נציגי ספקיות האינטרנט ואף פעלה על מנת למנוע עזיבה של לקוחות שביקשו לעבור אל אותן הספקיות.

בבזק דוחים את האשמות משרד התקשורת וטוענים כי דמויות מפתח במשרד, כמו המנכ"ל אבי ברגר, נוטים באופן לא הוגן לטובת ספקיות האינטרנט.

התחרות מתגברת

בעוד כשבוע צפוי להיכנס לתוקפו השלב השני ברפורמה, אשר יכלול ממשק אוטומטי בין בזק וספקיות האינטרנט, דבר שייעל את התהליך ויאפשר ניוד לקוחות מהיר ופשוט יותר. צעד זה צפוי לתת דחיפה נוספת לתחרות שמתפתחת כבר כעת בין ספקיות כמו 012, סלקום ו-018 אקספון. האחרונה אף יצאה היום במצבע אגרסיבי, שעשוי לשבור את השוק ולגרור שורה של הנחות מצד המתחרות: אקספון מציעה חבילת אינטרנט של 100 מגה ב-69 שקלים למשך שנה. מדובר במחיר הנמוך ב-30 שקלים מזה שהוצע על ידה עד היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן