כונס הנכסים הרשמי: "אין מנוס מפירוק בטר פלייס"

הכונס הרשמי הגיש הבוקר את תגובתו לבקשת הפירוק של בטר פלייס. במכתב שהגיש הכנ"ר נאמר כי "אין מנוס מפירוק זמני של החברה על מנת לקדם מענה ניהולי ומשפטי דחוף לעובדיהן, ללקוחותיהן, לספקיהן, ולנושיהן של החברות".

בנוסף כתב הכונס כי אין למנות את יואב כפיר למפרק הרשמי של החברה. הכנ"ר נימק את המלצתו בכך שכפיר הוצע לתפקיד המפרק על ידי החברות עצמן "אשר בחינת התנהלותן נדרשת בהליך ולכן יש לשקול מינויים של מועמדים נייטרלים לתפקיד". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי בקשת הפירוק שהגישה אתמול בטר פלייס לבית המשפט, "התחייבויותיהן של החברות לנושים חיצוניים בלבד עומדות על כ-40 מיליון דולר, בעוד שהסכומים הנזילים שבידיהן עומדים על כ-9.5 מיליון דולר בלבד. במילים אחרות: המבקשות מצויות בחדלות פרעון. לא נותר לחברות אלא לנקוט בצעד האחראי והמתבקש ועם כל הצער שבדבר (והצער רב) לעתור לפירוקן".

החברה כתבה כי היקף ההכנסות של מהפעילות כיום אינו משמעותי ובמהלך שנת 2012 הוא הסתכם בכ-7 מיליון דולר בלבד. בנוסף מציינת החברה כי בקופתה כעת ישנן כספים המסתכמים בכ-19 מיליון דולר בלבד והתחייבויות העומדות על מאות מיליוני דולרים "כאשר אין כעת מי שיזרים את הכספים הדרושים לצורך המשך הפעילות, אין ספק כי חברות הקבוצה מצויות בחדלות פרעון".

צילום: רויטרס

ארבע החברות הן חברות בנות של חברת האם של הקבוצה בטר פלייס. חברה פרטית שהתאגדה במדינת דלוואר, ארה"ב. החברה לישראל, חברה ציבורית ישראלית, מחזיקה בכ-28.65% מהון המניות המונפק של בטק פלייס אינק. עידן עופר ובני משפחה נוספים ממשפחת עופר מחזיקים, במישרין ובעקיפין בכ-8.13% מהון המניות של חברת האם (לא כולל אחזקותיהן בחברה לישראל). בעלי מניות עיקריים נוספים בבטר פלייס אינק הם: בנק HSBC שמחזיק בכ-11.23% מהון המניות וחברות מבית ההשקעון של מורגן סטנלי שמחזיקות בכ-11.59%.

כמו כן, נכון למועד הגשת הבקשה מועסקים בחברות הישראליות כ-320 עובדים כשלבטר פלייס מוטורס יש מאות לקוחות שעושים שימוש בכ-940 רכבים חשמליים, כך לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט. לבטר פלייס, צוין עוד, יש כעת כ-38 תחנות להחלפת סוללות וכ-1,804 נקודות טעינה ברחבי הארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן