כור: הרווח הנקי ברבעון הראשון ירד ב-12% ל-360 מיליון שקל

חברת האחזקות כור מבית אי.די.בי דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי של כור הסתכם ב-360 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח של כור מחלקה במכתשים אגן הסתכם ב-132 מיליון שקל, ירידה של 2.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

חברת כור רשמה רווח בגין שערוך ההשקעה בקרדיט סוויס בסך כ-118 מיליון שקל. עוד עולה מהדוח כי במהלך הרבעון פרעה כור חובות בסך 227 מיליון שקל. מאז השלמת העסקה עםפ כימצ'יינה לרכישת 60% מחברת מכתשים אגן בנובמבר 2011, פרעה כור הלוואות ואגרות חוב בסך כולל של כ- 3.85 מיליארד שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוסף דווח כי יתרת המזומן של כור עומדת על סך של כ-1.75 מיליארד שקל בנוסף, עודף שווי מניות קרדיט סוויס על הלוואות מורגן סטנלי וסיטי שכנגדן, עומד על כ-2.03 מיליארד שקל.

בכור מציינים כי מאז סוף הרבעון הראשון ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-400 מיליון ש"ח נוספים, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון השני לשנת 2013. 

נוחי דנקנר, בעל השליטה בכור | צילום: רויטרס

בינואר קיבלה כור הצעה מאי.די.בי. פתוח לנהל משא ומתן לקראת עסקה למכירת החזקות אי.די.בי. פתוח בכלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ. דירקטוריון כור מינה ועדה בלתי תלויה כדי לבחון את ההצעה ולנהל משא ומתן בעניין. 

הועדה, המצויה בשלבי בחינת ההצעה, הודיעה במאי 2013, כי החליטה לבחון את האפשרות לרכישה של מניות בכלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ (כולן או חלקן) על ידי החברה, ובמסגרת זו החליטה על התחלת עבודתו של מעריך השווי החיצוני והבלתי תלוי שנבחר על ידה, על עריכת בדיקות נוספות ועל התחלת תהליך לניהול מו"מ בקשר להצעה.

במקביל, הועדה התניעה מחדש את בחינת אפשרות המיזוג עם דסק"ש בדבר ניהול מו"מ לעסקת מיזוג אפשרית בינה לבין החברה. הועדה הודיעה כי בהמשך לפנייתה היא קיבלה לאחרונה הבהרה מדסק"ש, לפיה אפשרות זו ממשיכה לעמוד על הפרק מבחינת דסק"ש וכי דסק"ש מעוניינת לקדמה בהקדם האפשרי.

בכור מבהירים כי אין כל וודאות ביחס להבשלת איזה מהמהלכים הנבחנים האמורים לעיל, וכי ככל שמי מהמהלכים יבשיל הוא יהיה כפוף לפרוצדורות ואישורים שונים של האורגנים המוסמכים של החברות הרלבנטיות ושל צדדים שלישיים, שטרם התקבלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן