כחול-לבן: 4 אפליקציות חינמיות מומלצות בפיתוח ישראלי

Picok – אפליקציית אתגרים חברתית
אפליקציית Picok היא רשת חברתית שמאתגרת את משתמשיה לעשות כל יום משהו חדש, מצחיק ומביך, וכמובן שבכדי להעצים את החוויה – לשתף בו את החברים. כך למשל תתבקשו להעלות תמונת סלפי לא מחמיאה שלכם ביום אחד, ולמחרת היום לצאת לריצה של 4 קילומטר. המשתמשים יכולים לבחור האם להיענות לאתגר שהתקבל על ידי חבר, או לבצע אתגר יומי שנבחר על ידי האפליקציה עצמה, ובסיומו להעביר אותו הלאה. ״מטרת העל״ של האפליקציה היא שבאמצעות האתגרים וכוחה של הרשת החברתית, אנשים יקבלו מוטיבציה והשראה לבצע פעולות שלא נוהגים לעשות באופן שגרתי, ועל הדרך להשתטות וליהנות.

יתרון: רעיון מעולה שמאפשר לרענן קצת את השגרה וליהנות על הדרך.

חסרון: באותה הקלות שאפשר להסכים לאתגר, אפשר גם לסרב, אין לאפליקציה דרך ׳לדעת׳ האם משימה בוצעה בהצלחה או לא. בכדי להתגבר על ׳מכשול׳ זה ניתן לתת לחבר, או לזה שנתן את האתגר להעיד האם האתגר הושלם או לא (אך מצד שני, מדובר באפליקציה חברתית ועם מטרות טובות, אז העיקר הכוונה).

כך נראית האפליקציה Picok | צילום: דף הפייסבוק של החברה

MonPets Battle – משחק קרב דמוי פוקימון
הרעיון הכללי של המשחק, שנראה כמו ׳מורטל קומבט – גרסת הפוקימונים׳, הוא להילחם עם חיית המחמד האהובה עליך ולנסות להביס את המתמודד מולך – המחשב או החברים. כל דמות כמובן היא בעלת כישורים ויכולות שונות, אותן ניתן לשדרג באמצעות שיקויים וציוד מגוון. ניכר כי במשחק הושקעה המון מחשבה וזמן, ומבחינה גרפית התוצאה די מרשימה ונראית כאילו נוצרה ׳מעבר לים׳. כרגע קיימות במשחק כ-5 דמויות שלכל דמות יש כ-10 התקפות והגנות שונות, ו-4 מפות (סוג של עולמות) בהן דמויות שצריך להילחם נגדם בשביל לעבור את המפה.

יתרון: כיף לגלות מפתחים ישראלים שמאתגרים את עצמם ומציגים אפליקציות עם ׳ניחוח בינלאומי׳.

חסרון: אולי העובדה שיש המון משחקים דומים ומוכרים יותר.

צפו: כך נראית MonPests

Katamba – Go Live
האפליקציה החדשה תאפשר לכל אחד להזרים תכני וידאו ישירות מהסמארטפון לחברים. הרעיון הוא שניתן יהיה לשדר אך ורק תכנים בשידור חי, כלומר לא תוכלו לצלם ולערוך, או לצפות בווידאו שחבריכם שידרו במועד מוקדם יותר. ברגע שתבחרו לעלות לאוויר או שחבר שלכם יתחיל לשדר, תתקבל נוטיפיקציה המעידה על כך. כמו כן, במהלך הצפייה ניתן להגיב וליצור אינטראקציה עם הצופים.

יתרון: שם קליט, פשוטה לתפעול, האפליקציה ׳מנצלת׳ את טרנד הסלפי והשיתופיות, מאוד רלוונטית ושימושית לתקופה הנוכחית, בעיקר בקרב בני נוער אשר נמצאים כרגע בחופש הגדול.

חסרון: סביר להניח שהמפתחים הישראלים אשר עומדים מאחורי האפליקציה שמעו על האפליקציה הישראלית Meerkat, אשר מציעה בעצם… את אותו הדבר בדיוק.

צילום: thinkstock

EzGov – מעקב אחר חקיקות הכנסת
האפליקציה, פרי פיתוח של המרכז להעצמת האזרח, מאפשרת למשתמשים בה לקבל עדכונים שוטפים אודות החלטות ממשלה וחוקי כנסת חדשים. בהתחשב בכך שמידי שבוע מתקבלות כ-30 החלטות ממשלה בממוצע וכ-1,500 החלטות מתקבלות בשנה, לציבור הרחב אין באמת יכולת לעקוב אחר כל המתרחש ולוודא כי מישהו שם באמת ׳עושה משהו׳. האפליקציה מהווה מקור מידע רחב, ותרכז בצורה פשוטה ונגישה לפי תחומי עניין את עבודת הממשלה (ניתן לבחור אילו נושאים מעניינים – למשל: חינוך, תחבורה, בריאות וכו׳).

יתרון: מנגישה תחום שיחסית רחוק למרבית האזרחים, אך רלוונטי עבור כולם, מאפשרת ׳לעקוב׳ אחר המתרחש בכנסת והאם חקיקות למיניהן יוצאות לפועל או נשארות ׳באוויר׳.

חסרון: בעוד שקהל היעד האידיאלי של האפליקציה רחב ביותר, לא בטוח שרבים ימהרו להוריד את האפליקציה, כי הסוגיות המעניינות גם ככה מגיעות בסופו של דבר לכותרות באתרים השונים ומהדורות החדשות.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: אפליקציה חדשה שמאפשרת לצלם וידאו עם אפקט המטריקס

עוד בגיקטיים: Upwest Labs יתמכו בעתה גם בסטארט-אפים בוגרים


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן